ספרד מאפשרת להנפיק דרכון ספרדי לישראלים גם כשמדובר בקטינים. חושבים להתחיל בתהליך עבור ילדיכם? המדריך הבא כולל את כל הפרטים על השלבים שבדרך

ספרד איננה רק מעצמת כדורגל עולמית. עבור משפחות ישראליות רבות ספרד הייתה קהילה ובית, במשך דורות על גבי דורות. על סמך אותו קשר היסטורי הוצאת דרכון ליהודים יוצאי ספרד מתאפשרת גם כיום. תהליך הנפקת דרכון ספרדי עשוי להיות מעט מורכב כשמדובר בבוגרים, אך קטינים מתחת מגיל 18 זכאים להקלות משמעותיות וחשובות. אם אתם מעוניינים להנפיק דרכון אירופאי לילדיכם, אזרחות ספרדית יכולה להיות הבחירה הנכונה עבורכם. בסעיפים הבאים נעבור על השלבים העיקריים אותם יש לבצע בדרך להנפקת הדרכון. 

כיצד מתקשרת הזכאות לדרכון ספרדי לחוק משנת 2015?

החוק שאישרה ממשלת ספרד בשנת 2015, ושהסדיר את הדרך לאזרחות ספרדית לישראלים רבים, מאפשר הוצאת דרכון ספרדי לישראלים שיוכיחו את הקשר של משפחתם לקהילת יוצאי ספרד ולמגורשי ספרד מסוף המאה ה-15. מאחר שספרד חברה באיחוד האירופי, קבלת אזרחות ספרדית מקנה דרכון אירופאי ויחד איתו אינספור הזדמנויות עתידיות. אפשרות להתגורר במרבית ארצות אירופה, ללמוד באופן מסובסד או ללא עלות, לעבוד במדינות האיחוד ולקבל ויזת מבקר אוטומטית במרבית מדינות העולם. 

ההליך

קבלת אזרחות ספרדית מצריכה מהפונים להוכיח את הקשר שלהם לקהילת יוצאי ספרד באמצעות מסמכים ועדויות. עליהם להוכיח זיקה מיוחדת לספרד ולעמוד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הממשל הספרדי. כאשר מדובר בבגיר, הוכחת הזיקה למדינה נעשית באמצעות בחינת אילן היוחסין של הפונה לצד מעבר שתי בחינות בקיאות בידיעת השפה וההיסטוריה הספרדית. בשלבים הבאים, עליו גם להגיע למדריד לצורך חתימה וראיון מול נוטריון.

אצל ילדים לעומת זאת, ההליך פשוט יותר. לאחר איסוף המסמכים הממשלתיים בהם תעודת לידה ותעודת יושר (עבור ילדים מעל גיל 16), נשלחים המסמכים המתורגמים אל הפדרציה היהודית לצורך קבלת אישור. ילדים אינם צריכים לעבור מבחני בקיאות וידיעת שפה, אבל הוריהם צריכים לצרף עבורם מסמכים נוספים: 

• כרטיס חבר  ממכון "סרוונטס" על שם ההורים

• אישור לימודים מהמוסד בו לומדים הילדים

בשלב הבא יש להגיש את מסמכי הילדים למשרד הפנים במדריד, לקראת הגעה לחתימה וראיון מול נוטריון. במקרים מסוג זה רק האפוטרופוסים של הקטין מחויבים בהגעה, ואין צורך שהוא יצטרף אליהם בעצמו. במקרה שרק אחד מהאפוטרופוסים צפוי לטוס למדריד, עליו להביא עמו ייפוי כוח נוטריוני מהאפוטרופוס השני. לאחר קבלת תעודת לידה ספרדית מממשלת ספרד, יכולים ההורים לגשת עם ילדיהם לשגרירות ספרד בארץ או בעולם לצורך קבלת תעודות זהות ודרכון ספרדי.

אם ילדיי עוברים את התהליך, האם גם אני כהורה מחויב בו?

הורים רבים שמחים להיעזר באפשרות של אזרחות ספרדית כדי להבטיח לילדיהם אפשרויות לימוד, תעסוקה ומגורים באירופה לכשיגדלו.

לצערנו, חלון ההזדמנויות לאזרחות הספרדית נסגר באוקטובר 2019, אך החדשות הטובות הן שההליך הפורטוגלי איננו מוגבל בזמן ומתקיים כסדרו. ומדוע החדשות בעצם כה טובות? מפני שהליך הנפקת אזרחות פורטוגלית פשוט לאין שיעור לעומת הליך הנפקת אזרחות ספרדית. למעשה, אינכם צריכים להשקיע מאמצים, אנחנו כאן לעשות עבורכם ועבור ילדיכם את העבודה מתחילתה ועד לקבלת הדרכון המיוחל.

החיסרון היחיד בהליך הפורטוגלי הינו שהוא מיועד רק לבגירים, אך ב'פספורטוגו' מצאנו לכם פתרון מושלם – מגישים את כל המשפחה יחד לדרכון אירופאי!

תחילה נגיש את ההורים ובמקביל נעבוד על בניית הזיקה של הילדים לפורטוגל. זיקה זו נבנית קודם כל על בסיס האזרחות הפורטוגלית של אחד מההורים אך לא רק, ניתן ורצוי לבנות זיקות נוספות לאזרחות שיתווספו לבקשה כגון ביקורים חוזרים בפורטוגל, משפחה וחברים בפורטוגל, ידיעת השפה הפורטוגזית ועוד. כאשר ההורים יקבלו אישור אזרחות, בקשתו של הקטין תוגש במלואה מיד וכך נחסוך זמן יקר עבור הלקוח וילדיו.

 נשמע לעמוד לרשותכם לבדיקת זכאות ללא עלות.