אנו הישראלים אוהבים מאוד את הדרכונים הזרים – הם מאפשרים לנו לטייל בנחת במדינות שאליהן אי אפשר להיכנס עם הדרכון הישראלי, להשיג אופציות עבודה טובות יותר, מגורים בחו"ל, או להבטיח ביטחון עתידי לילדינו. לכן, אין זה פלא שמאז ההצהרה של ממשלת פורטוגל על הענקת אזרחות פורטוגלית ודרכון אירופאי לצאצאי גירוש ספרד ופורטוגל, הביקוש לדרכון פורטוגלי רק מאמיר. התהליך לקבלת הדרכון הפורטוגלי נוח יחסית: הוא אינו דורש ידיעת פורטוגזית ולא מצריך נסיעה לחו"ל, ועם זאת מקנה זכויות אזרחיות ב-28 מדינות האיחוד האירופי – מה שמסביר את הביקוש הגבוה.

לבדיקת זכאות חינם הקליקו כאן >>>

אבל מה יוצא לי מזה? יתרונות הדרכון הפורטוגלי

פורטוגל חברה באיחוד האירופי וקבלת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי, כמוה כקבלת אזרחות אירופאית לכל דבר ועניין. אזרח פורטוגלי נהנה מהטבות ותנאים מפליגים שמספק האיחוד לכל אחד ואחת מאזרחיו:

עבודה חוקית

מחזיקי דרכון אירופאי נהנים מהאפשרות לעבוד באירופה ללא הגבלת זמן ושהות. הם יכולים לעבוד בכל 28 מדינות האיחוד, לפתוח עסקים באירופה ביתר קלות, ולקיים קשרי מסחר פורים עם עמיתים ביבשת. בנוסף, מי שחפץ לעבוד במדינה אירופאית יזכה בתנאים הסוציאליים המצוינים שיש בכל אחת ממדינות האיחוד בה יבחר.

לימודים מסובסדים

זה לא סוד שחיי הסטודנט הישראלי לא קלים, אך למחזיקי דרכון אירופאי הם נוחים כמו טיול בשאנז אליזה. ראשית, מי שמחזיק בדרכון אירופאי יכול לעבוד בזמן הלימודים בעבודות המותאמות לסטודנטים, ולהיעזר בהנחות משמעותיות בשכר הלימוד. זאת לצד הקלות המוצעות לאזרחי האיחוד בקבלה למוסדות לימוד, מלגות המגיעות רק למחזיקי דרכון אירופאי ובמקרים מסוימים, אפשרות לפטור כולל מעלויות הלימודים. כן, שמעתם נכון: לימודים חינם! בנוסף יש לציין כי במקצועות ותחומי לימוד רבים, תלמידים באירופה יחשפו לתכנים ולחומרים מתקדמים שאינם נלמדים או זמינים בארץ.

תנועה חופשית

מעל 185 מדינות פתוחות בפניכם ללא צורך בוויזה כלל! מאינדונזיה ועד בחריין – העולם פרוס לפניכם עם דרכון פורטוגלי! תוכלו להיכנס למדינות כגון אוסטרליה, ניו זילנד, הודו ותאילנד, הדורשות ויזה ותוכנית ביקור מראש, כמו גם למדינות הדורשות אשרה מיוחדת לישראלים, וכמובן, גם לאותן מדינות אשר כף רגל ישראלית כמעט שלא דרכה בהן.

ויזה לארה"ב

כישראלים, אנו מחויבים לעמוד בדרישותיה של חברתנו הגדולה, להתייצב בתור ולהמתין לקבלת ויזת כניסה לאמריקה. אולם מתוקף אמנה בין ארה"ב למדינות שונות באירופה, כמחזיקי דרכון פורטוגלי תוכלו להיכנס על "שטיח אדום", ללא צורך בוויזה, לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

נדל"ן מניב

בעלי דרכון פורטוגלי יכולים לרכוש נכסים ועסקים שונים בכל מדינות האיחוד האירופי, ולנצל הטבות מיסוי מרחיקות לכת והקלות משמעותיות, כגון אי הצורך לפתוח חברה בע"מ לשם רכישת נכס.

לא יכולים לחכות להגשים את כל החלומות? צרו קשר לבדיקת זכאות >>>

לימודים או עבודה – אירופה קוראת לכם!
לימודים או עבודה – אירופה קוראת לכם!

הוא זכאי – לדרכון פורטוגלי!

אחרי שמנינו את הזכויות, הגיע הזמן למנות את ה"חובות": מה נדרש מכם על מנת ליהנות מכל הטוב שאירופה מציעה לאזרחיה?

החוק הפורטוגלי, שעל פיו כ-3.5 מיליון ישראלים יהודים הם בעלי פוטנציאל להתאזרח בפורטוגל על רקע היותם צאצאים למגורשי ספרד ופורטוגל, מבוסס על עיקרון של רשימה שמית. על פי עיקרון זה, אם שם משפחתכם מופיע ברשימה שפורסמה בעניין זה על ידי ממשלות ספרד ופורטוגל, אתם זכאים לאזרחות. אם אתם צאצאים ליוצאי מדינות צפון אפריקה כגון מרוקו, אלג'יריה, תוניסיה, לוב ומצרים, או נצר לקהילות במדינות יוגוסלביה לשעבר, ביוון, בבולגריה או בטורקיה, הנכם זכאים לדרכון פורטוגלי. ממשלת פורטוגל מעמידה דרישות סף בסיסיות, שמי שעונה עליהן יכול להתחיל בהליך קבלת הדרכון הפורטוגלי והוכחת זיקתו המשמעותית לפורטוגל. הדרישות הן כדלקמן:

  • על המבקש להיות יהודי.
  • על המבקש להציג תעודת יושר מהמשטרה ולהוכיח כי אינו בעל עבר פלילי.
  • על המבקש להיות מעל גיל 18. 

משעה שקיבלתם את האזרחות הפורטוגלית, תוכלו להתחיל בהליך נפרד לקבלת אזרחות גם לילדיכם.

שורה תחתונה – כמה עולה התענוג?

הגעתם עד לכאן ואתם כבר לא יכולים לחכות להתחיל את המסע אל הדרכון. שאלה אחת בלבד נשארה: כמה זה עולה לנו?

קיימים ישראלים שבוחרים ללכת בדרך העצמאית על מנת להוזיל עלויות של עורכי דין ומשרדים שונים, וכך לחסוך את דמי התיווך בינם ובין הרשויות הפורטוגליות. אולם בעשותם כן, הם אינם מודעים לכך שהם "מהמרים" על קבלת הדרכון: מסדרונות מערכת הבירוקרטיה הפורטוגלית ארוכים ומפותלים, ומצריכים גורם מקצועי ומומחה עמו ניתן לצעוד בהם בבטחה.

עלויות התהליך הבסיסיות כוללות 250 יורו שאותם גובה הקהילה היהודית עבור הגשת הבקשה, ועוד 250 יורו שגובה ממשלת פורטוגל עבור הגשת התיק. אז על מה המהומה? שימו לב – אם תבחרו לעשות את התהליך לבדכם או בליווי עורך דין עצמאי, תיאלצו להיפרד מכמה אלפי שקלים:

  1. איסוף המסמכים הדרושים עלות מציאת המסמכים, תרגומם ואישורם משתנה ממשרד למשרד, אך יכולה להתחיל ממאות בודדות ולהגיע עד 5,000 שקלים.
  2. תרגום המסמכים לפורטוגזית על ידי נוטריון מומחה – תמצית רישום, לדוגמה, יכולה לעלות כ-1,200 שקלים לתרגום עם חותמת אפוסטיל, ותעודת יושר מחו"ל כ-500 שקלים.
  3. חיפוש גנאולוגי – על מנת לבסס את זיקתכם באופן חד משמעי, ייתכן שתצטרכו לפנות אל גנאולוג פרטי, אשר עבור החיפוש יגבה מכם כמה מאות שקלים, לפי חישוב על בסיס שעת עבודה או כשכר כולל. בנוסף עלולים להיות מקרים בהם תתבקשו לבצע בדיקת DNA שמחירה הוא כ-400 ש"ח, ולהוסיף עוד כמה אלפי שקלים עבור ניתוח הבדיקה.
  4. הגשת התיק לממשלת פורטוגל – שכר טרחה לעורך דין מקומי, שיגיש את התיק מטעמכם יעלה לכם הון לא קטן, שאותו ניתן לחסוך אם פונים למשרד מקצועי אחד שמרכז למענכם את העבודה בכל שלב של התהליך, מאל"ף ועד פורטוגל.

כפי שהנכם רואים הדרך אל הדרכון הפורטוגלי יכולה להיעשות גם באופן עצמאי ואולי תחסכו כמה מאות או אף אלפי שקלים, אך זהו תהליך ארוך יותר, הדורש בקיאות רבה בחוק הפורטוגלי ומומלץ כי תשלטו בשפה, תעסיקו סוללה של עורכי דין מפה ועד פורטוגל, תתרוצצו הלוך ושוב במסדרונות הבירוקרטיה ובסופו של יום איש אינו מבטיח לכם כי בקשתכם תענה ותזכו בדרכון המיוחל. אמנם חסכתם כמה שקלים אך במידה ובקשתכם נשללת – כספכם לא יוחזר. לא חבל?

אנו עוברים אתכם דלת אחר דלת במסדרון המפותל של הבירוקרטיה הפורטוגלית, עד שמגיעים ליעד – האזרחות הפורטוגלית והדרכון האירופאי. לפספורטוגו וותק של 30 שנה ונבחרת של למעלה מ-100 עובדים המתמחים בשלבים השונים, ביניהם 15 עו"ד ונוטריונים, יועצי אזרחויות, אחראי ממשל וקהילה ועוד – שמייעלים את התהליך עבורכם. לא אושרה זכאותכם? לא שילמתם.

זכרו – הזול עולה ביוקר, לכן בחרו בביטחון. פספורטוגו – הביטחון שבדרכון!
בדקו זכאות חינם כבר עכשיו בטופס מטה >>