זכאים לדרכון רומני? תוכלו לחסוך מעצמכם את האתגרים שניצבים בפני סטודנטים ישראליים וללמוד באחד מהמוסדות המובילים באירופה. איפה מתחילים ומה לומדים סטודנטים ברומניה? בדקנו עבורכם

השאלה הגדולה הניצבת בפני כל ישראלי ששוקל להתחיל לימודים לתואר היא לא רק מה ללמוד אלא גם איך לעמוד באתגרים הנלווים לתקופת הלימודים. סטודנטים ישראליים ניצבים בפני קשיים שונים לאורך שנות הלימוד, החל מעלות הלימודים ועד לעמידה ביוקר המחייה. וזה עוד לפני שהזכרנו את הדרישות הגבוהות והתחרות, שהופכים את הקבלה למסע מפרך במסלולים מבוקשים. הדבר הראשון שנדרש מכל מי ששוקל את דרכו האקדמית הוא לנשום עמוק, אלא אם הוא מחזיק בדרכון אירופאי.

להבדיל מסטודנטים שנדרשים לעמוד בתחרות קשה או לעבור פסיכומטרי כמה וכמה פעמים, המסלול של בעלי אזרחות אירופאית, כאשר אזרחות רומנית היא אחת מהן, יכול להיות שונה. למעשה, רבים מהם מגלים דלת פתוחה אל מסלולים מבוקשים במגוון מוסדות לימוד מובילים באירופה, בתנאים גמישים שידידותיים במיוחד לאזרחי האיחוד. בחלק מהמקרים מדובר במסלולים שפותחים אפיקים חדשים, שלא מוצעים בישראל או שמתאפשרים ללמידה רק בכמות מצומצמת של מוסדות. 

חיי הסטודנטים הזרים ברומניה

אזרחות רומנית מקנה דרכון אירופאי, כך שסטודנטים בעלי דרכון רומני יכולים ללמוד בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי. עם זאת, מזה שנים שרומניה עצמה הפכה בית לסטודנטים זרים שבוחרים להתחיל את הקריירה האקדמית שלהם בבוקרשט או באחת משאר האוניברסיטאות שלה. ההשקעה הממשלתית בקידום האקדמיה ברומניה ניכרת בכל אחד ממוסדותיה, וריבוי הצעירים הוביל גם לפיתוח חיי חברה וקהילה סטודנטיאלית לכל דבר. אילו סיבות נוספות הופכות את הלימודים ברומניה למשתלמים במיוחד עבור סטודנטים בעלי דרכון אירופאי?

1. עלות – בעלי אזרחות רומנית יכולים ליהנות בחלק מהמוסדות ממלגות, מלימודים בעלות נמוכה או מסובסדת.

2. הליך רישום פשוט – הליך ההרשמה ללימודים גבוהים הוא פשוט ונוח יותר, אין צורך בהקדשת זמן לוויזה מיוחדת או קבלת אישורים שונים.

3. יכולת עבודה – ביעדים רבים באירופה בעלי ויזת סטודנט לא רשאים לעבוד ללא אישורים מתאימים. בעלי אזרחות רומנית רשאים כמובן לעבוד במקביל ללימודים, מה שעשוי להקל עליהם מבחינה כלכלית.

4. קירבה לישראל – אז נכון, אתם לומדים בחו"ל אבל הקירבה בין רומניה לישראל והעובדה שמדובר בטיסות זולות יחסית, הופכת כל ביקור מולדת לפשוט במיוחד. 

5. פיתוח קשרים – לימודים עם סטודנטים נוספים ברחבי העולם מעניקים לכם פתח לקשרים מקצועיים שלא הייתם זוכים להם אחרת. במציאות בה רבים בוחרים לעבוד בהמשך במגוון מדינות בחו"ל, מדובר ביתרון משמעותי.

6. קבלת הסמכה – מקצועות מסוימים שנלמדים ברחבי מדינות האיחוד מקבלים הסמכה אירופאית, כך שניתן לעבוד במדינות האיחוד האירופי מבלי לעבור תהליכי אישור סבוכים. 

המקצועות הנפוצים בקרב סטודנטים ישראליים שמגיעים לרומניה הם רפואה כללית, רפואת שיניים ורפואה וטרינרית, אך ניתן למצוא בה גם סטודנטים שמגיעים כדי לרכוש השכלה גבוהה במקצועות נוספים. בבוקרשט עצמה תמצאו את הסטודנטים הישראלים בדרך כלל באוניברסיטת בוקרשט, שבה לצד רפואה ורפואת שיניים ישנם בין היתר גם מסלולי רוקחות וסיעוד, ובאוניברסיטה למדעי האגרונומיה והרפואה הווטרינרית. מדובר כמובן רק בשתיים מבין אוניברסיטאות רבות, כך שאם אתם רוצים ללמוד ברומניה כדאי לכם לבדוק גם אפשרויות נוספות.

מהם תנאי הקבלה?

למרות שידיעת כל שפה נוספת היא יתרון, לימודים ברומניה לאו דווקא מחייבים ידיעת השפה הרומנית. כיום ישנם מסלולים רבים המאפשרים לימוד גם בשפה האנגלית, כך שאם אתם מעוניינים לבחון את האפשרויות שלכם תוכלו לבחון אילו קורסים מוצעים עבורכם. 

תנאי הקבלה משתנים בין המוסדות, כאשר בדרך כלל מדובר במילוי טפסי רישום רלוונטיים, הצגת תעודות  לימוד או תארים מתורגמים וצילום מסמכים אישיים. בחלק מהמסלולים נדרש גם תיק עבודות ובאחרים מוזמנים המועמדים לראיון אישי. 

עדיין לא מימשתם את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית מהרשויות ברומניה? אל תפספסו את ההזדמנות. בפספורטוגו אנו מתמחים בלווי לקוחות בכל גיל המעוניינים לקבל דרכון רומני כדי להבטיח לעצמם יתרונות מגוונים ברחבי אירופה. בין אם אתם זקוקים לסיוע לאורך התהליך ובין אם אינכם בטוחים אם אתם עומדים בקריטריונים, המומחים שלנו ישמחו לסייע לכם. בדיקת הזכאות ניתנת ללא עלות, והתוצאות יעזרו לכם ללמוד בדיוק איפה שתמיד חלמתם.