בהשקעות נדל"ן מניבות, ידוע כי תיזמון טוב הוא שם המשחק! בוודאי שמתם לב כי העולם ידע עליות וירידות חדות בתחום הנדל"ן ב-2 העשורים האחרונים, מתל אביב ועד ניו יורק. על רקע מחירי הנדל"ן הגבוהים, החיפוש אחר שווקים חדשים להשקעות נדל"ן אינו דבר חדש ורומניה נחשבת ליעד השקעות חם עבור ישראלים.

בתחילת שנות ה-2000, יותר מעשור לאחר השתחררות המדינה משלטונו הרודני של ניקולאה צ'אושסקו, שהיה השליט השני והאחרון של רומניה הקומוניסטית, החלה ההתעוררות המשמעותית הראשונה בשוק הנדל"ן ברומניה.

בשנת 2007, הצטרפה רומניה לאיחוד האירופאי והשקעות נדל"ן ברומניה היו המילה האחרונה בקרב משקיעים ישראלים. רצה הגורל ושנה לאחר מכן, בשנת 2008, חווה העולם משבר כלכלי ובעקבותיו מיתון חריף שגרם לכך שמשקיעים רבים איבדו את הונם. משבר זה גרם לירידות מחירים חדות שנמשכו במשך 5 שנים רצופות.

עם זאת, ב-2013 ממשלת רומניה שינסה מותניים ובעוד שווקים רבים עדיין אינם מצליחים להתאושש, הצליחה רומניה בעזרת ניהול טוב ואחראי, להניע קדימה את הכלכלה הרומנית. נכון להיום, 6 שנים לאחר מכן, שוק הנדל"ן ברומניה הוא שוק בריא ויציב שמניב תשואה יפה מאוד בהשוואה לשוק הישראלי – ובמחירים נוחים יותר באופן משמעותי.

רומניה מצטרפת לאיחוד האירופאי
2007 רומניה מצטרפת לאיחוד האירופאי

יעדי השקעה איכותיים ואטרקטיביים ברומניה

ישנן 3 ערים עיקריות ברומניה אשר נחשבות ליעדי השקעה איכותיים ומניבים:

1. בראש ובראשונה ניצבת הבירה בוקרשט. בבוקרשט עצמה חיים כ-2 מיליון תושבים, ובמטרופולין הסובב את בוקרשט חיים מיליון בני אדם נוספים. היא המרכז התרבותי, הכלכלי והשלטוני של רומניה ונחשבת עיר תוססת ותיירותית שקל מאוד להשכיר בה נכסים ושוק הנדל"ן שלה חם מאוד. מומחים אומרים כי אם תחזיקו נכס בבוקרשט, תוכלו להגיע לתשואה שנתית של עד כ-8 אחוזים.

2. העיר בראשוב הממוקמת במרכז המדינה ומוקפת בהרים ירוקים ונוף קסום. מלבד יעד השקעה מצוין, היא נחשבת גם יעד תיירותי נחשק עבור ישראלים רבים.

3. בעיר טימישוארה במערב המדינה, קיימים חיים סטודנטיאליים שוקקים ולכן קיים בה ביקוש גבוה להשכרת דירות לקהל הסטודנטים.

מומחי נדל"ן מעידים כי השקעה ממוצעת ברומניה תניב לכם בין 7%-13% במחירים נמוכים לאין שיעור בהשוואה למחירי השוק הישראלי.

בוקרסט רומניה
תשואה שנתית של עד כ-8%. בוקרשט, רומניה

שיטת המיסוי ברומניה

כאשר בוחנים את שיטת מיסוי הנדל"ן, רומניה הופכת אטרקטיבית במיוחד. מס הקניה עומד על 0%. כן – שמעתם נכון. מס המכירה אף הוא אינו כבד כלל ועומד על כ-3% בלבד. המע"מ ברומניה אמנם גבוה במקצת מבישראל, כ-19%, אך מע"מ על רכישת דירה בסכום של פחות ממאה אלף יורו הינו 5% בלבד. כל שאר המיסים פחותים מבישראל באופן משמעותי. כמו כן, בין ישראל ורומניה נחתם הסכם מניעת כפל מס ושתי המדינות מנהלות מדיניות אשר מעודדת השקעות ישראליות ברומניה.

להבדיל משכנותיה במערב אירופה, קניית 2 נכסים ויותר ברומניה הינה הוצאה שווה לכל כיס. התשואה שהיא מניבה הופכת את ההשקעה הנדל"נית ברומניה למכרה זהב של ממש, לא פלא כי ישראלים רבים מכל שכבות האוכלוסייה מחזיקים בנכס או שניים ברומניה.

אזרחות רומנית – היתרון הגדול למשקיעי נדל"ן ברומניה

אין חובה להחזיק באזרחות ודרכון רומניים אם ברצונכם להשקיע ברומניה, אך עליכם לקחת בחשבון שבהיעדר אזרחות רומנית, אתם עלולים להיות חשופים למספר סיכונים שקשורים לדיני קניין שונים בין אלו שאנו מכירים מישראל ואלו הקיימים ברומניה.

ההבדל המשמעותי ביותר הוא שבישראל בעלות על נכס משמעותה גם בעלות על הקרקע. ברומניה יתכן מצב שיש שני בעלים על אותה חלקה – האחד מחזיק בנכס והשני בקרקע עצמה. החוק אינו מאפשר למי שאינו אזרח רומני להחזיק בקרקע, אלא רק בנכסים שעל הקרקע. וכך יכול להיווצר מצב שהמשקיע הישראלי יהיה שבוי בידיו של בעל קרקע מקומי.

הדרך היחידה להתגבר על מצב משפטי זה במידה ואין בידיכם דרכון רומני ואזרחות רומנית, היא הקמת חברה ברומניה ורכישת מקרקעין תחת שם החברה שהוקמה. הרשויות ברומניה אינן מכירות בדיני נאמנות כמו שקיימים בישראל, קרי רכישת מקרקעין תחת שם של אזרח מקומי. לכן, במידה ופעלתם כך, אתם תהיו נתונים לחסדיו ולא תהיו מכוסים משפטית.

אזרחות רומנית הינה פתרון מצוין למצב זה, כאשר הינכם יכולים להחזיק גם בנכס וגם בקרקע והיא פותחת עבורכם עוד אפיק השקעה ריווחי במיוחד – השכרת או מכירת הקרקע למשקיעים אשר מעוניינים להקים נכס.

דרכון רומני אירופאי
דרכון רומני-אירופאי – פתרון מצוין לרכישת נדל"ן מניב ברומניה

אין ספק כי רומניה היא שוק נדל"ן אטרקטיבי במיוחד, אשר יכול לייצר תשואה נאה לאורך שנים ולראייה ישנם אלפי משקיעים ישראלים שמנהלים השקעות נדל"ן ברומניה. עם דרכון רומני, הדרך שלכם סלולה להשקעה איכותית ללא סיכונים מיותרים. אז איך מתחילים להשקיע ולהרוויח? עם המומחים של פספורטוגו!

בדקו זכאות בחינם עוד היום והתחילו את הדרך שלכם לדרכון אירופאי.

פספורטוגו – הביטחון שבדרכון!