על מה מבוססת זכאותם של ישראלים לאזרחות פורטוגלית, ומי רשאי להגיש בקשה לקבלת דרכון?

ייתכן שכבר שמעתם על מכרים או חברים שפועלים לקבלת אזרחות פורטוגלית, ותהיתם מדוע הפכה פורטוגל ליעד פופולארי כל כך. הסיבה לכך מבוססת על החלטות חקיקה, שנועדו לעודד השתקעותם של ישראלים בפורטוגל על רקע הוכחת זיקה משפחתית אליה. מאחר שפורטוגל חברה באיחוד האירופי, אזרחות פורטוגלית מאפשרת להנפיק דרכון אירופאי. המשמעות היא שאדם בעל דרכון פורטוגלי יכול ללמוד ברחבי אירופה במחיר מסובסד או ללא עלות, לעבוד במדינות האיחוד או להתגורר בכל אחת מהן.

צרו קשר לבדיקת זכאות בחינם >>

הרקע מאחורי החלטות החקיקה

אז מהן אותן החלטות חקיקה ואיזו זיקה הן מבקשות להוכיח? בשנת 2015 השלימה ממשלת ספרד חקיקה שסימלה יותר מכל מהפך היסטורי. החקיקה נועדה לא רק לבקש את סליחתן של משפחות מגורשי ספרד אלא גם להזמין אותן לשוב בחזרה. החוק העניק הקלות בתהליך קבלת אזרחות ספרדית לצאצאי היהודים שגורשו מספרד בסוף המאה ה-15, על סמך מסמכים וסממנים שמצביעים על זיקת משפחותיהם אל הקהילה היהודית במדינה. גם ממשלת פורטוגל אימצה את התיקון, כך שגם צאצאי יהודים שגורשו או עזבו את פורטוגל באותה התקופה, יכולים לממש זכאות לדרכון פורטוגלי.

חשוב לציין שגם טרם החקיקה ניתן היה להגיש בקשות לקבלת דרכון פורטוגלי או ספרדי ליוצאי ספרד ופורטוגל, אולם סיכויי ההצלחה היו נמוכים משמעותית. עדכון החוק ושינוי המדיניות מאפשרים הוצאת דרכון פורטוגלי לכל מי שיראה כי למשפחתו שמורה זיקה לאחת מהמדינות ולקהילת מגורשי ספרד.

מימוש זכאות לדרכון פורטוגלי באופן מקצועי

אם אתם שוקלים להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי, חשוב לבדוק את זכאותכם לפני היציאה לדרך. בפספורטוגו אנו מציעים לכם בדיקת זכאות ללא עלות. אם יתברר שאתם זכאים להעביר בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית, נשמח להעמיד לרשותכם אנשי מקצוע מעולים שילוו אתכם לאורך הדרך. הם יפנו בשמכם לרשויות ולקהילות היהודיות, יתארו מסמכים חסרים ויסייעו לכם עד לקבלת התשובה המיוחלת.