הנפקת דרכון פורטוגלי באופן עצמאי היא אפשרית ובכל זאת, רבים מעדיפים להסתייע באנשי מקצוע לאורך התהליך. מומחי פספורטוגו מגלים איך גם אתם תוכלו לחסוך זמן יקר

אם בעבר רק מעטים חשבו להשקיע מאמץ בכל הנוגע לקבלת דרכון פורטוגלי, מאז 2015 מספר הפונים זינק משמעותית. החקיקה הפורטוגלית שמאפשרת לצאצאי המגורשים להגיש בקשה לאזרחות, גרמה למשפחות ישראליות רבות להתחיל בבדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי. ועם זאת, חלק גדול מהן נתקל בקשיים לאורך הדרך, מה שהוביל אותן לפנות לאנשי מקצוע בתחום. בסעיפים הבאים נסקור כמה מהבעיות הנפוצות בתהליך, לצד היתרונות שבפנייה למומחים של פספורטוגו. 

הבעיות הנפוצות בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי

על אף שהחוק החדש נועד לפצות את צאצאי המגורשים ולכפר על עוול היסטורי, בקשות שמוגשות לממשלת פורטוגל צריכות להישען על יסודות מוצקים. מדובר בתהליך בן מספר שלבים, שכולל אימות השורשים המשפחתיים מול גורמים שונים. כדי לוודא שהבקשה תתקבל ואף תטופל תוך פרק זמן סביר, צריך להכיר את הכללים והתנאים להגשת בקשה. או במילים אחרות, לדעת למי פונים ומה עושים. 

כל בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית מתחילה באיסוף מסמכים ורישומים הקשורים לעץ השורשים המשפחתי. תעודות לידה, תעודות נישואין, כתובות והוכחות שיכולות לבסס את הזיקה בין המבקש ומשפחתו לבין מגורשי פורטוגל מהמאה ה-15. הבעיה היא שלפונים רבים אין גישה למסמכים כאלו, והם גם אינם מצליחים לברור בין המסמכים שברשותם. בנוסף, הוצאת דרכון פורטוגלי מצריכה מכל פונה לתזז בין אינספור מטלות: איתור מסמכים, תרגומם, משלוח שלהם וקבלת התוצאות. במצב כזה, הנפקת דרכון פורטוגלי ללא עורך דין, גנאלוג או איש מקצוע אחר, תגזול מכם זמן יקר. 

קיצור ההליכים בעזרת פנייה למומחים

המספרים מראים כי כאשר בונים נכון את התיק, חלק גדול מהבקשות המוגשות אכן נענות בהצלחה. אבל היכן משתלבים המומחים של פספורטוגו ובאילו דרכים הם מקצרים את משך הטיפול בבקשה? 

1. בוחנים את זכאותכם – ישראלים רבים זכאים לדרכון פורטוגלי, אך לא כולם. כדי לא לבזבז את זמנכם לשווא, בפספורטוגו נבצע עבורכם בדיקת זכאות כבר בשלב הראשון וללא עלות.

2. מרכזים עבורכם את המסמכים –בפספורטוגו ניידע אתכם בסוגי המסמכים המתאימים לסוג הבקשה, נבחן את המסמכים שברשותכם ונבדוק אילו רלוונטיים ואילו זקוקים להשלמה.

3. מתרגמים ומאשרים את כל המסמכים – כל מסמך שישולב בתיק צריך להיות מתורגם ומאושר בהתאם לחוק הפורטוגלי. כדי שלא תתרוצצו בין מתרגמים ועורכי דין, נבצע עבורכם את כל התהליך בשילוב מתרגמים מקצועיים, נוטריונים ועורכי דין בארץ ובפורטוגל.

4. מומחים באיתור מסמכים חסרים – בקשה לאזרחות פורטוגלית  צריכה כאמור להישען על אסמכתאות ותעודות, אך אצל משפחות רבות המסמכים הללו חסרים. החדשות הטובות שהן שגם אם לא קיים תיעוד משפחתי מלא, עדין יש מה לעשות. חברת פספורטוגו מעסיקה מומחים בחקר ההיסטוריה המשפחתית של קהילות ומשפחות מספרד ופורטוגל. בעזרת עבודה מאומצת, ניתן לאתר מסמכים ורישומים שיהוו חלק מתיק מבוסס. בנוסף, אנו מתמחים באיתור מסמכים גם עבור מאפיינים ספציפיים.  

5. עובדים מול חוקרי אילנות יוחסין – תפקידם של גנאלוגים הוא להשלים כמה שיותר פרטים הנוגעים לעץ המשפחתי שלכם. גם אם אין ברשותכם המידע הזה, נעשה את המיטב על מנת לאתר אותו.

6. מלווים את המסמכים בכל שלב – תיק המסמכים שלכם בדרך לדרכון פורטוגלי צפוי לעבור בין כמה "תחנות" לאורך התהליך, כך שיש לשלוח אותו ליעד המתאים ולעקוב אחר הסטטוס שלו. בפספורטוגו אנו מעבירים תחילה את המסמכים לקהילה היהודית בפורטוגל, לצורך בדיקה והגשת חוות דעת. לאחר מכן נעביר אותו לרשויות הפורטוגליות, בליווי כל מסמכי הבקשה והעדויות הנחוצות.

7. מזמינים מסמכים נוספים – לאחר קבלת האישור הרשמי מהקהילה היהודית, אנו מזמינים עבורכם תעודת לידה ויושר, ומחתימים אותן במשרד החוץ.

8. פועלים מול בעלי מקצוע נוספים בארץ ובעולם – בנוסף לעבודה מול עורכי דין ישראלים, אנו פועלים גם מול עורכי דין פורטוגליים בכל הנוגע למסמכים חסרים. בנוסף, אנו מעבירים את הבקשה לאזרחות פורטוגלית לאחד ממשרדי עורכי הדין שלנו בפורטוגל לצורך העברתה למשרד הפנים בממשלת פורטוגל.