כשאומרים ״גלישה״ עולים מיד לוקיישנים בעולם כמו המלדיבים או חופיה של אוסטרליה, אך בשנים האחרונות מסתמנת פורטוגל עם 1794  ק״מ  של חופים, כיעד הבא לגולשים. השקעות מאסיביות באתרי תיירות, נתוני פתיחה מצויינים הנובעים מהמיקום לאורך האוקיינוס האטלנטי והאוכל הימי המצויין שמאפיינים את פורטוגל, הפכו אותה לאחד היעדים החמים ביותר. הגיע הזמן להכיר מקרוב את אתרי הגלישה הטובים בפורטוגל.

סגרס Sagres: אתר מושלם לגלישה גם באביב ובחורף

סגרס הוא אתר גלישה נפלא והוא אידאלי לכל עונה מלבד הקיץ. האתר ממוקם בקצה הדרומי ביותר של פורטוגל, ומלבד חופים נפלאים לגלישה תוכלו לבקר גם ב-Divers Cape שהוא אתר צלילה  אשר בסמוך אלחיו תוכלו גם למצוא את Camp cruiser שהוא ריף לשחייה עם דולפינים. אם תמשיכו מעט מחוץ לסגרס לכיוון צפון, תוכלו למצוא חופים בתוליים וריקים מאדם שיעשו לכם חשק לחווית Glamping כאשר אתם נחים מיום הגלישה הארוך.

אריסיירה Ericeira: מעיירת דייגים קטנה ליעד אטרקטיבי לגולשים

בעבר הלא רחוק, אריסיירה היתה עיירת דייגים קטנים השוכנת צפונית לליסבון. אך היום כמעט כל גולש כבר יודע למלמל את השם שלה. במקום ישנם מספר אתרי גלישה שונים כמו "Coxos" ,"Pedra Branca" ו-"Foz do Lizandro". למרות הפרסום המאסיבי שהמקום זכה לו, החופים הרבים יוצרים תחושה של חוסר צפיפות ורווה, דבר שהפך לשיקול קריטי לגולשים שרוצים ליהנות מחופשה כמעט פרטית.

למרות שגולשים אוכלים בדרך כלל טוב ובריא, קשה שלדלג על האפשרות לקחת את הרכב ולנסוע כמה דקות אל Mafra היכן שתוכלו למצוא מאפים פורטוגליים מסורתיים ומסעדות המגישות מאכלי ים.


עו״ד מוטי כהן, מנכ״ל חברת פספורטוגו, מספר שישראלים שמחזיקים באזרחות פורטוגלית (ומסתבר שיש יותר מ-3.5 מיליון זכאים), יכולים להפוך את החלום שלהם לגור במקום כזה, למציאותי במיוחד, מאחר ופורטוגל מאפשרת לקיחת משכנתא על דירה בגובה של עד 80% מערך הדירה. ״הבעיה היא שרבים מהישראלים שוכחים לבדוק את הזכאות שלהם, אפילו שמדובר בתהליך פשוט וקל במיוחד״.

פניצ׳ה Peniche: הדובדבן שבקצף הגלים

פניצ׳ה נחשב לאחד האתרים היפים ביותר לגלישה בכל האיחוד האירופי. אם תחשבו על זה, לגרמניה  יש ים צפוני קריר ולא נעים, הצרפתים ״סובלים״ ממיקומם הצפוני שמשאיר חופים קרירים ובדרום אירופה יש את הים התיכון. פורטוגל היא המדינה היחיד  שנהנית גם מחזית ארוכה מול האוקיינוס האטלנטי וגם ממזג אוויר חמים. פניצ׳ה, נחשבת לדובדבן שבקצף האוקיינוס של הגלישה האירופית. הגלים בה נחשבים גבוהים במיוחד וכאחד ההאשטאגים היותר מפורסמים באינסטגרם לאתרי גלישה באירופה.  

אסמוריז Esmoirz: למי שמחפש את החוויה האותנטית

מדובר בחוף פתוח לחלוטין, זהו המקום לגולשי נשמה שאוהבים את הים הפתוח והגלים הגבוהים. המקום עצמו הוא עיירת נופש קטנה מאד של פורטוגליות אמיתית. הבונוס האמיתי, הוא שהמקום נמצא רק כמה קילומטרים ספורים מאתר גלישה גדול יותר בשם Espinho מה שיאפשר לכם לתמרן ברמות הצפיפות של הגולשים בים, בין ערבים חברתיים יותר לבין ימי גלישה  של התבודדות  שקטה ונעימה. מדובר במיקום שמספק חווית גלישה הדומה מאד, על פי גולשים רבים, לחווית הגלישה באוסטרליה. כמובן שזה לא בדיוק אותו הדבר, בכל זאת,  מדובר באוקיינוס אחר, אך למה שנתווכח איתם?  

 

 

יכולנו להמשיך למנות כאן חופים גם עד הקיץ הבא, אך אין ספק שפורטוגל היא יעד הגלישה האירופאי הטוב ביותר. החמימות, האוקיינוס האטלנטי והאוכל עושים את ההבדל. למי שמחפש גלים אמיתיים ואת החוויה המלאה, שווה  להכניס את פורטוגל כיעד הגלישה הבא שלו ואל תשכחו להשתמש בהשאטאג הנכון באינסטגרם ולגרום לכל השאר לקנא.

אז למה אתם מחכים? בדקו זכאותכם בחינם לאזרחות פורטוגלית ודרכון אירופאי בטופס מטה >>