קיבלתם את ההחלטה המשמעותית בחייכם, ולאחר בדיקת זכאות עשיתם את הצעד הראשון אל האזרחות הפורטוגלית והדרכון האירופאי. מטבע הדברים, מרגע זה תהיו "על קוצים" ותרצו לדעת כמה זמן תהליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי למעשה דורש. ובכן, מרגע שעברתם את המשוכה של אישור הקהילה היהודית בפורטוגל ונמצאתם זכאים לקבלת האזרחות, תכנסו לתקופת המתנה שמשכה משתנה מבקשה לבקשה. רוצים לדעת מה הן הפרוצדורות שעוברת בקשתכם בזמן זה, מדוע זמני ההמתנה שונים לכל בקשה, ואיך מתעדכנים בשלבי התהליך? המשיכו לקרוא…

התהליך הפורטוגלי – כמה זמן דרוש כדי להוציא דרכון?

התהליך כולו מתחיל בבדיקת זכאות (אצלנו הבדיקה ללא עלות) בה נבדקת הזיקה שלכם לפורטוגל והתאמתכם לדרישות הבסיס של הליך ההתאזרחות,
ואלו הן:

  1. עליכם להיות מעל גיל 18
  2. עליכם להיות יהודים
  3. עליכם להיות ללא עבר פלילי

רוצה לבדוק זכאות כבר עכשיו? ליצירת קשר >>>

משעה שנוכחנו לדעת כי אתם עומדים בכל התנאים, נאסוף מכם את המסמכים הרלוונטיים לבקשה ונבנה עבורכם תיק לקוח. בתחנה הראשונה של מסעו, תיק הלקוח שלכם יישלח לעיון על ידי הקהילה היהודית בפורטוגל, שתבדוק את בקשת הזכאות שלכם. שלב זה אורך עד כ-4 חודשים. לאחר שיקבל את אישור הקהילה היהודית, תיקכם יועבר אל שולחנה של ממשלת פורטוגל לבדיקה ואישור תהליך ההתאזרחות. שלב זה יכול לקחת כ-18 חודשים, והוא תלוי בפרטי המבקש ואופן הטיפול בבקשה: האם המבקש ביקר או התגורר במהלך חייו במדינות נוספות? האם התיק הוגש באופן מקיף ומלא על ידי עורך הדין? האם הומצאו כל המסמכים הנדרשים לניהול התיק? האם תרגום המסמכים עומד בתנאים המקצועיים? בנוסף, יש לקחת בחשבון שכמות המבקשים, הגדלה בהתמדה, משפיעה גם היא על קצב הטיפול של הרשויות בתיקים.

השעון מתקתק – כמה זמן לוקח להוציא דרכון?
השעון מתקתק – כמה זמן לוקח להוציא דרכון?

על שולחנה של ממשלת פורטוגל – אילו בדיקות מתבצעות בממשלת פורטוגל?

קיבלתם את אישור הקהילה היהודית, סיפקתם את כל המסמכים הנדרשים, תיקכם הוכן וכעת הוא נשלח לבדיקה קפדנית במסדרונות הבירוקרטיה של ממשלת פורטוגל. שלב זה הוא שלב הגשת מסמכי המקור, והצוות המטפל בבקשתכם יעבור מסמך אחרי מסמך לאשר ולראות כי לא חסר דבר להגשת התיק שלכם – ואם חסר, יתנו לכם את המידע הנחוץ להגשתו כנדרש. כאשר כל המסמכים נאספו, עברו תרגום מקצועי לפורטוגזית ונחתמו בחותמת אפוסטיל של נוטריון מוסמך על ידי ממשלת פורטוגל – הצוות יתחיל לטפל בתיקכם מול הרשויות בפורטוגל.

הגשת התיק אל ממשלת פורטוגל

כעת התיק מוכן לשליחה אל הסניף שלנו בפורטוגל. בנקודה זו עורכי הדין שלנו יגישו את הבקשה שלכם למשרד הפנים הפורטוגלי, ואתם תקבלו מספר מעקב מול הרשויות. לאחר שקיבלתם את מספר המעקב, תיקכם יעבור סריקה ותוכנו ישלח למשטרת ההגירה. משטרת פורטוגל תבקש ממשטרת ישראל תעודת יושר והוכחת אי רישום פלילי של המבקש/ת. אם התגוררתם בעבר בארצות אחרות, יהיה עליכם להמציא אישור זהה מהמשטרה המקומית במדינה זו. בנוסף, משטרת פורטוגל תבדוק את עברכם הפלילי מול האינטרפול.

לאחר שנמצאתם צחים כשלג תקבלו מעמד "ריג'יסטו", כלומר – נמצאים ברישום. מעמד זה מאשר את תהליך התאזרחותכם. כעת נותר להמתין לקבלת תעודת הלידה הפורטוגלית, אשר רק באמצעותה ניתן להנפיק עבורכם אזרחות ודרכון פורטוגלים. יש רק אדם אחד המוסמך לחתום על תעודת הלידה הפורטוגלית ולאשרה כחוק, ולכן בשלב זה נוצר "פקק" שכאמור יכול להימשך עד כשנה וחצי.

על שולחנה של ממשלת פורטוגל – מהקהילה היהודית ועד חתימה על תעודת הלידה
על שולחנה של ממשלת פורטוגל – מהקהילה היהודית ועד חתימה על תעודת הלידה

שאלות נפוצות – מדוע יש הבדלים בזמני הטיפול בבקשות ומה יכול לעכב את הדרכון הפורטוגלי?

רבים פונים אל משרדינו בשאלות הנוגעות לזמני ההמתנה ומעוניינים לברר מדוע תיק אחד מטופל מהר יותר מחברו. לעיתים אף מגישי בקשה מאותה משפחה עלולים להמתין פרקי זמן שונים זה מזה. הסיבה לכך נעוצה גם בחקירת עבר המבקש וגם, כפי שהוסבר, כאשר התהליכים מבוצעים במקביל: לכל מבקש יש תיק מסמכים נפרד, וזמן איסוף המסמכים לתיק משתנה ממקרה למקרה. פערי הזמנים נובעים מפאת הבדלים קטגוריים בנוגע לזהותם של מבקשי הדרכון – למשל ילדים, אזרחים ותיקים וכדומה. מאפייני מגיש הבקשה הם שיקבעו את זמן התהליך (גירושים ונישואים, לדוגמה, או מגורים בחו"ל בשלב זה או אחר). לכן משך הטיפול בתיקים של אותה המשפחה יכול להיות שונה.

זכרו: כל עוד הבקשה טופלה בידי גורמים מקצועיים והוגשה באופן המלא והמקיף ביותר, מבדיקת הזכאות ועד בניית התיק –
יחסך מכם זמן המתנה יקר.

רבים משערים כי בשל היותו של התהליך ממשלתי ופתוח לכל, אפשר להוזיל את העלות ואף לקצר את ההמתנה אם ניגשים אליו באופן עצמאי דרך עורך דין. אך למעשה, כאשר אתם ניגשים באופן עצמאי, הטעויות שאתם עלולים לעשות בהגשת הבקשה יכולות לעלות לכם, מלבד זמן וכסף, גם בדחייה של הבקשה כולה!

מסיבות אלו ועוד, מומלץ לפנות לחברה אמינה ומקצועית בעלת ניסיון רב בהתנהלות מול ממשלת פורטוגל. פספורטוגו מתגאה במערך של 150 עובדים בישראל, בליסבון ובפורטו, אשר מלווים אתכם בכל שלב של הבקשה. מעבר לכך שהצוות שלנו מורכב ממומחים בתחומם – מגניאולוגים ועד עורכי הדין, הנוטריון, המתורגמנים, אנשי הממשל והקהילה, יועצי האזרחויות ומנהלי השירות – הוא גם מוכר על ידי הרשויות בפורטוגל, ובקי ומתמצא בנבכי הבירוקרטיה הממשלתית, המשתנה חדשות לבקרים.

כאשר אתם בוחרים פספורטוגו – הסבלנות באמת משתלמת!
בדקו זכאות חינם בקלות ובמהירות בטופס מטה >>