ארה״ב היא היעד מספר אחת בעולם לבקשת ויזות. מיליוני בני אדם ברחבי העולם מנסים להשיג ויזה לארה"ב מדי שנה.  מתוך המיליונים האלו, רבים מעוניינים להגיע לארה"ב למטרות אשר אינן חוקיות על פי החוק האמריקאי, ובראשן עבודה בלתי חוקית בארה"ב. לכן, הוצאת ויזה לארה"ב היא הליך מסובך וארוך. עם זאת, יש כמה מדינות בעולם הנהנות מיחסים מיוחדים עם ארה"ב ואי לכך אזרחיהם פטורים מההליך המתיש לויזה. בנובמבר 2019, פולין הצטרפה למועדון אקסקלוסיבי זה. 50,000 ישראלים שכבר מחזיקים בדרכון פולני-אירופאי, כעת נהנים מהיתרונות. איך תהנו גם אתם מהויזה הנחשקת? הגיע הזמן לביקור בבוידעם של סבתא! המשיכו לקרוא…

האמריקאים התעניינו בתייר האירופי

בשנות ה-2000 הבינו האמריקאים כי הקשיים שהם מערימים על תיירים המעוניינים לבקר בארה"ב פוגעים בענף התיירות ואף בפוטנציאל הסחר הבינלאומי של ארה"ב. לכן, ארה"ב קידמה אמנה בינה לבין מספר מדינות ברחבי העולם, אשר מאפשרת כניסה אליה למטרות תיירות בלבד, ועם מגבלת שהייה של עד 90 יום – ללא צורך בויזה.

בשנת 2009 נחתם הסכם אי אס טי איי (Electronic System Travel Authorization) בין ממשלת ארה"ב לבין מספר מדינות נבחרות. בנובמבר 2019, פולין הצטרפה והינה נכון להיום המדינה ה-39 בהסכם. זוהי בשורה נהדרת לחובבי הגפילטע ביננו כיוון שלמרבה המזל מאות אלפי ישראלים זכאים לאזרחות פולנית ודרכון אירופאי, ואי לכך ל"free pass" אל ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. מדינות נוספות במועדון המאוד יוקרתי הזה הינן צרפת, פורטוגל, גרמניה, בריטניה, איטליה, אנדורה, אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, ברוניי, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, יוון, הונגריה, איסלנד, אירלנד, טאיוואן, יפן, לטביה, ליכטנשטיין, ליטא, לוקסמבורג, מלטה, מונקו, ניו זילנד, הולנד, נורבגיה, סן מרינו, סינגפור, סלובקיה, סלובניה, דרום קוריאה, ספרד, צ'כיה, צ'ילה, שוודיה ושווייץ. ישראל, למרבה הצער, עדיין לא מצוייה במועדון יוקרתי זה.

הבשורה של 2019 – כניסה חופשית לארה״ב לשנתיים, לבעלי דרכון פולני

בשנת 2004, פולין נכנסה לאיחוד האירופי ובכך פתחה שעריה בפני צאצאי פולין לזכות לא רק באזרחות פולנית, אלא גם בדרכון של האיחוד האירופי. החל מה-11.11.2019, לאחר שממשלת פולין סיפקה את כל הערבויות אותן דרשה ממשלת ארה"ב וצורפה לאמנת ESTA, פולין נכנסה למועדון היוקרתי בו חברות מדינות נבחרות, מועדון שאינו דורש לעבור את התהליך המפרך של בקשת הויזה לארה"ב. לכן, אם הנכם זכאים לדרכון פולני, כעת אתם רשאים ליהנות גם מויזה זו. תוכלו להיכנס ולצאת מארה"ב במשך שנתיים כאוות נפשכם, בלבד שלא תחרגו מהתנאים לקבלת ויזה זו, כגון עבודה באופן בלתי חוקי, או שהייה ברצף בארה"ב מעבר לפרק הזמן המותר שהוא 90 יום. אם כך – הוצאת ויזה לארה"ב עם דרכון אירופאי התייתרה למעשה עבור רוב אזרחי מדינות האיחוד ועכשיו גם לישראלים נבחרים הזכאים לאזרחות אירופאית ודרכון פולני.

יש לי דרכון אירופאי. איך מוציאים ESTA?

אז מה הוא בעצם ההליך אותו נדרש לעבור נושא דרכון פולני ובעל אזרחות אירופאית בשביל להיכנס לארה"ב? קל ופשוט:

תכנית ESTA היא תכנית אלקטרונית מקוונת, שאינה מצריכה מכם להתייצב באחת מנציגויות ארה"ב בישראל או ברחבי העולם. אתם תידרשו לענות על שאלון קצר אונליין, שאלון שהוא הרבה פחות "מפחיד" מהשאלון המקיף אותו מתבקשים למלא מבקשי הוויזה למיניהם. תנאים נוספים שהם בגדר חובה עבור אשרת כניסה זו לארה"ב הם:

  1. כרטיס טיסה חזרה לארץ המקור.
  2. איסור על רישום פלילי או תיק פלילי – עבר פלילי נקי.
  3. אם קיבלתם בעבר סירוב כניסה לארה"ב, אתם מנועים מלהשתמש בתכנית זו. כמו כן, כמובן שעליכם לעמוד בכל שאר תנאי הסף הנלווים.

על אף היחסים עם טראמפ, ישראלים עדיין צריכים דרכון אירופאי

אז בואו נודה על האמת, אם כיף לנו לקפוץ לאירופה ולנוע בתוך האיחוד האירופי באופן חופשי, על אחת כמה וכמה נחמדה היא התחושה שבתור בעלי אזרחות ודרכון פולניים או כל דרכון זר אחר מהמדינות שצויינו, יש לנו את הפריווילגיה להיכנס לארה"ב ללא הטרטור והחרדה שבבקשת ויזה, באופן כמעט ספונטני. במקביל למגמת העלייה במספר הישראלים אשר נושאים דרכונים זרים, בשנים אלו גדל גם מספר הישראלים שאינם נדרשים להוציא ויזה לארה"ב ומעתה כאלה הם גם הפולנים החדשים-ישנים.

איך תדעו אם גם אתם יכולים ליהנות מביקור קליל בוגאס, או ביס קטן בתפוח הגדול? מתחילים בלבדוק את זכאותכם לדרכון פולני, אליהם זכאים יחדיו מאות אלפי ישראלים. כך, ילדים של אזרחי פולין לשעבר יכולים לזכות באזרחות פולנית שהיא השער לאיחוד האירופאי. אז עזבו אתכם מלשבת בחושך לבד 😉 אם אפשר לשבת בשמש של פלורידה ללא צורך בהוצאת ויזה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי.

רוצה לבדוק זכאות כבר עכשיו? ניתן להשאיר פרטים בטופס מטה >>