מדינות רבות השייכות לאיחוד האירופאי, מציעות לשלל ישראלים את אזרחותן. גם פולין מאפשרת לצאצאי פולין 'להחזיר עטרה ליושנה', ולהשיב לעצמם את האזרחות הפולנית שהחזיקו בה הוריהם או סביהם.

על פי אומדנים מדויקים, יש יותר ממיליון ומאתיים אלף זכאים ישראלים לאזרחות פולנית.

לאחר שנים של הססנות לגבי האזרחות הפולנית, אנו עדים לאחרונה לשינוי דפוס הפעולה של ישראלים בנוגע למימוש הזכאות של אזרחות זו. הסיבות לכך הן מגוונות, ובראשן נמצאת ההצטרפות של פולין לגוש האיחוד האירופאי בשנת 2004. מהלך זה הביא לתנופה עצומה בחברה ובכלכלה הפולנית, ואכן פולין עומדת היום בגאון כמדינה מתקדמת ואטרקטיבית בעלת יתרונות רבים. לכן, ישראלים לא מעטים הפכו את פולין לביתם, והקימו שם עסקים בעשור האחרון.

כמו כן, ישראלים רבים ניצלו את הדרכון הפולני אותו קיבלו, ומימשו את אפשרויות החיים המגוונות והרבות שלהם במקומות אחרים באיחוד האירופאי, שם הם נהנים מכל מה שלמדינות האיחוד יש להציע – אפשרויות עבודה ופרנסה איכותיות, לימודים גבוהים במוסדות החינוך הטובים ביותר באירופה להם ולילדיהם, זכויות סוציאליות מלאות, אפשרות להשקיע בעסקים ובנדל"ן, ויזה ליעדים רבים ברחבי העולם, ועוד הטבות מפליגות.

זכאות לדרכון פולני – יותר ממיליון ומאתיים אלף ישראלים זכאים
זכאות לדרכון פולני – יותר ממיליון ומאתיים אלף ישראלים זכאים

האם אני זכאי לדרכון פולני?

אם אתה שואל את עצמך את השאלה הזו, קרוב לוודאי שכן.

חוק האזרחות הפולנית עבר עדכונים רבים לאורך השנים, וחוקק לראשונה בשנת 1920. מאז, עודכן שלוש פעמים – פעם אחת בשנת 51, פעם נוספת בשנת 62 ופעם אחרונה ב-2009. החוק רחב ומסועף אך באופן כללי, הזכאות נמדדת על בסיס החוק הספציפי שהיה תקף בשנת לידתו של הגורם המזכה ובעת עזיבתו את פולין.

החוק מאפשר לקבל את האזרחות גם אם ההורים או הסבים אינם בחיים. במקרים חריגים, אינכם תהיו זכאים לדרכון פולני. לדוגמה – גברים ששירתו בצבא זר לפני התאריך 19.1.51, איבדו את זכאותם לצמיתות. חשוב לדעת כי אין הגבלה של דורות לזכאות, אך בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר, אתם תצטרכו להמציא כמה שיותר מסמכים המוכיחים זיקה לאומה הפולנית. תעודות לידה, דרכונים ישנים, תעודות בית ספר ישנות וכל מה שעשוי לתרום ולהבטיח את קבלת האזרחות והדרכון.

שלוש שנים של חיים משותפים בפולין וגם בן או בת הזוג זוכים באזרחות אירופאית!

אם יש לאחד מבני הזוג דרכון פולני, והנכם מעוניינים בקבלת דרכון עבור בן הזוג הנוסף, תוכלו להשיגו רק לאחר שתעברו לפולין ותהפכו אותה לביתכם המשותף. את הדרכון הפולני לבן הזוג תקבלו כאשר תגורו בפולין במשך שלוש שנים רצופות.

אך עד שתקבלו את הדרכון הפולני המיוחל, חשוב להכיר כי כבר מהיום הראשון באירופה בן או בת הזוג שלכם יזכו ליהנות מכל ההטבות הנלוות לאזרחות אירופאית בכל מדינות האיחוד, כתושבים מן המניין. בנוסף, ברגע שזכיתם באזרחות היא תעבור לילדכם ולדורות הבאים, בתנאי שרשמתם את ילדכם בשגרירות הפולנית בסמוך למועד הלידה שלהם.

אזרחות אירופאית בפולין – הזדמנות פז לישראלים
אזרחות אירופאית בפולין – הזדמנות פז לישראלים

סקרנו עבורכם על קצה המזלג ובכלליות על ההליך לקבלת האזרחות והדרכון הפולניים. על הדרכון הפולני אפשר לומר באופן חד משמעי, שאם עשיתם בחוכמה ושמרתם תעודות ומסמכים ישנים, יש לכם סיכויים מעולים להפוך לאזרחים אירופאים. רק חוסר מזל שקשור לחוק עצמו ימנע זאת מכם.

אנחנו בפספורטוגו נבדוק עבורכם בחינם האם אתם עומדים בתנאי הסף הראשוניים לקבלת הדרכון הפולני. במידה וניווכח שאתם אכן זכאים, נפתח יחד בהליך לקבלת האזרחות והדרכון בעזרת עורכי הדין המומחים שלנו אשר מוצבים בישראל ובפולין עצמה, ונלווה אתכם יד ביד עד הדרכון המיוחל.

פספורטוגו – הביטחון שבדרכון!