תתפלאו לשמוע, אבל הדרכון הישראלי נחשב לדרכון חזק אשר מאפשר כניסה חלקה ללא מעט יעדים בעולם. מדינות רבות כלל אינן דורשות הוצאת ויזה עבור נושא הדרכון הישראלי. עם זאת, מדינות רבות ברחבי העולם כן מבקשות אישורי כניסה מישראלים, והחל מ-2021 יצטרפו אליהן גם 28 מדינות האיחוד האירופי. לדרכון הישראלי יש את המגבלות הידועות שלו בשל סיבות שבעיקרן הן פוליטיות, ובשל מדיניות שרירותית כלפי נושאי דרכון ישראלי. בשל סיבות אלו, החזקת דרכון זר כגיבוי לדרכון הישראלי הוא פריט חובה לנוסע המתמיד.

העולם פתוח בפני ישראלים המחזיקים בדרכון אירופאי

מתי כדאי להשתמש בדרכון הישראלי ומתי בדרכון האירופאי?

 נושאי דרכונים זרים יודעים שבעת כניסה ויציאה מישראל, חובה להציג את הדרכון הישראלי. אי לכך חשוב לזכור שבכל עת, חובה עליכם להסתובב ברחבי העולם תמיד עם שני הדרכונים – גם כאשר אתם נוסעים ליעד שתוכלו להיכנס אליו רק בעזרת הדרכון הזר, או לחלופין ליעד שלא נדרשת ויזה עבורו.

בואו נודה על האמת, מי אוהב לחכות בתור? אם ברשותכם דרכון אירופאי למשל, תוכלו להשתמש בו בעת הכניסה למדינות האיחוד ובכך לא תצטרכו לדאוג לאשרת כניסה, והכניסה לשדה התעופה בביקורת הדרכונים, תהיה חלקה וללא המתנה מיותרת.  אם היעד הוא ארה"ב, אין כלל צורך בהוצאת ויזה מוקדמת. חשוב לדעת שאינכם צריכים אף פעם להחתים את הדרכון הזר שלכם בביקורת הגבולות בישראל, מה שמקל על כניסה לכל מדינה איתה אין לישראל יחסים דיפלומטיים. כמובן שכאשר אתם בוחרים יעדים אליהם ישראלים אינם יכולים להיכנס, תשתמשו בדרכון הזר בלבד.

העולם פתוח בפני ישראלים המחזיקים בדרכון אירופאי

מבט במפת העולם מגלה לנו יעדים מופלאים אליהם בעלי דרכון ישראלי אינם רשאים להיכנס, ואין ספק שמתעוררת קנאה כאשר אנו רואים מה אנחנו מפספסים עם הדרכון הישראלי. אירופאים (למעט כמה מדינות יוצאות מן הכלל עליהן יש כמה הגבלות זניחות למדי) הם אנשי העולם הגדול במובן הרחב והחופשי של המילה. אפשר לספור כמעט על יד אחת את המדינות המבקשות ויזה מבעלי דרכון אירופאי (רוסיה, הודו וסין הן המשמעותיות ביניהן). לכן, ברור שדרכון אירופאי לצד כרטיס הטיסה הוא "מתנה".

לנפוש כמו שייח' – כניסה לדובאי עם דרכון זר

לנפוש כמו שייח' – כניסה לדובאי עם דרכון זר

כידוע ישראל מוקפת מדינות עוינות, שאינן מאפשרות כניסת ישראלים לתחומן. הקרובות אלינו ביותר החולקות גבול עם מדינת ישראל הן לבנון ודמשק. לא רק שאין אנו יכולים להיכנס לתחומן כישראלים, מטוסים ישראלים אף אינם יכולים לעבור במרחב האווירי שלהן. על ישראלים רבים נאסרה הגישה לפנינות התיירות הפזורות באיראן ועיראק וישראלים ממוצא תימני יכולים רק לחלום על ביקור במולדתם, גם אם הם אוחזים בדרכון זר נוסף. 

עם זאת, תתפלאו לשמוע שיש מדינות מוסלמיות שהתייר הישראלי בעל שני הדרכונים, הוא אורח רצוי בהן. בחצי האי ערב שוכנות ח'ליפויות קסומות שכמו יצאו מאלף לילה ולילה והן העשירות במדינות העולם, מדינות אלו התברכו במצבורי נפט אדירים והן שיא הטכנולוגיה לצד מסורות קדומות – כשאלדין פגש את מסע בין כוכבים. אלו הן נסיכויות המפרץ- איחוד האמירויות, דובאי, בחריין וקטאר. כמה קטנות, כל כך עשירות! מדינות המפרץ עשו קפיצה אדירה בעשורים האחרונים בזכות ההון העצום שלהן והיום הן בית לתעשייה בינלאומית עצומה וארכיטקטורה מדברית מרהיבה אשר מקדימה את זמנה. הגדילה לעשות קטאר אשר זכתה באירוח הגביע העולמי בכדורגל בשנת 2022 אליו אגב, יזכו ישראלים באופן מיוחד לקבל ויזה להגיע ולהריע. 

דובאי הפכה להיות יעד נחשק בקרב שחקנים הוליוודיים רבים ועשירי עולם נוהרים למלונות הפאר ולאטרקציות שהיא מציעה – משייט מופלא בים הערבי, צלילה, ספארי מדברי, חנויות ומסעדות יוקרה ואפילו אתר סקי מלאכותי שהוקם בקניון. לאחר ספא מפנק וארוחת ערב באחת ממסעדות השף הנחשבות המעטרות את האמירות, תוכלו לפזז בשלל מועדונים מסעירים שנועדו במיוחד לזרים. בדובאי העשירה תוכלו להנות מאיי הדקל המפורסמים – איים מלאכותיים שנבנו בקפידה ומאכלסים יאכטות מפוארות כאשר מעל כל השפע הזה מתנוסס מלון היוקרה בורג' אל ערב – המלון היחיד בעולם שקיבל דירוג של שבעה כוכבים! הדרכון הזר פותח בפניכם את שערי האמירויות וחופשה של שבעה כוכבים שאתם לא רוצים לפספס!

בא לי להיכנס עם דרכון זר לבאלי

רחוק יותר ממזרח הים התיכון, ישנם עוד כמה יעדים מיוחדים שהיינו שמחים לבקר בהם בתור הטיילים המדופלמים שאנחנו. כמה אלפי קילומטר מזרחה, נגלה את בנגלדש הקסומה, ארץ שממוקמת מזרחה מהודו. קילומטרים נוספים מזרחה נגלה את מלזיה ונסיכות בארוניי. לבסוף, החלום הרטוב ממתין לנו בדרום מזרח אסיה, יעד מרגש שטיילים ברחבי העולם נושאים אליו עיניהם ורגליהם במטרה לגלות את האי המופלא של אינדונזיה. למחזיקי דרכון אירופאי לא רק בא על באלי – הם נכנסים לשם בקלות ונהנים מהקסם הטרופי של באלי, האי הגדול והקסום אשר מצוי צפונית לאינדונזיה ומהווה חלק ממנה. אינדונזיה אמנם מאפשרת כניסה עם ויזה לישראלים, אך מדובר בהקצבה של בודדים מדי שנה. כניסה לאינדונזיה עם דרכון אירופאי לא רק קלה, אתם תזכו גם ל"שטיח אדום".

אנחנו ישראלים, אנחנו טיילנים ואנחנו הרפתקנים. ובואו נודה על האמת, אין מקום שלא בא לנו לראות, זה בדם שלנו, ואין דרך נכונה או קלה יותר לעשות זאת מאשר עם הדרכון הנוסף. אז איך מתחילים לגלות עולם? בלגלות את השורשים שלנו! על פי החוק הפורטוגלי שיצא ב-2015, צאצאים לגירוש ספרד ופורטוגל זכאים לקבל אזרחות פורטוגלית ודרכון אירופאי בקלות ובמהירות יחסית, על סמך רשימה שמית ובדיקת זכאות פשוטה.  בנוסף, אם אתם צאצאים ליוצאי פולין או רומניה, נוכל לבדוק את זכאותכם בחינם לאזרחות פולנית/רומנית ודרכון אירופאי.

רוצים להתחיל לארוז? בואו נתחיל בבדיקת זכאות ללא עלות בטופס מטה >>
פספורטוגו – הביטחון לקבל דרכון אירופאי.