יותר ויותר ישראלים מנצלים את זכאותם לאזרחות פורטוגלית המקנה דרכון אירופאי לכל דבר ועניין. איך תדעו אם גם אתם זכאים, מה דורש התהליך ולמה לא כדאי לנסות לעשות את זה בעצמכם? כל מה שרצים לדעת על דרכון פורטוגלי ולא העזתם לשאול

  1. מה הם הקריטריונים לקבלת אזרחות פורטוגלית?

ממשלת פורטוגל החליטה בשנת 2015 לתקן עוולה שנגרמה למגורשי ספרד ופורטוגל. מרגע אישור ההחלטה, כל מי שביכולתם להוכיח את יהדותם ואת הקשר המשפחתי שלהם כצאצאים למגורשים, יוכלו לקבל אזרחות פורטוגלית. זאת בהנחה שהם מעל גיל 18 והעבר הפלילי שלהם נקי.

  1. איזה מדינות מוצא מקנות זכאות לאזרחות פורטוגלית?

ישנה קשת רחבה של מדינות מוצא של מגורשים היכולות לזכות באזרחות פורטוגלית, ביניהן: מדינות צפון אפריקה כמו מרוקו, טוניסיה, לוב (טריפולי), אלג’יריה ומצרים; ארצות הבלקן והמזרח תיכון כמו, יוון, בולגריה, תורכיה, סוריה ולבנון; וכן מדינות דרום אמריקה.

אחת החוזקות של חברת פספורטוגו, היא היכולת לסייע גם ללקוחות המגיעים ממדינות שדרגת הזיכוי שלהם נחשבת נמוכה או נדירה יותר. במקרים כאלו, פספורטוגו תבצע עבורכם מחקר גנאולוגי (חקר שורשים) מעמיק, על מנת להוכיח את זכאותכם בפני הקהילה היהודית בפורטוגל.

  1. מה הקשר של הקהילה היהודית לתהליך?

ממשלת פורטוגל העניקה לקהילה היהודית בערים הגדולות (ליסבון ופורטו) את המנדט על חלוקת אישורי הזכאות לאזרחות פורטוגלית. בשל כך, נדרשת התנהלות רציפה מול הקהילה היהודית, על מנת לקבל את האישור לזכאות. מרגע קבלת אישור הקהילה היהודית, אין סיבה שזה לא יסתיים באזרחות.

  1. איזה מסמכים עליי להציג, וכיצד הם מגיעים לגורמים הרלוונטיים בפורטוגל?

כדי לקבל אזרחות פורטוגלית, תצטרכו להציג מסמכים המוכיחים את זהותכם, יהדותכם והקשר שלכם לשושלת של מגורשים. מסמכים אלו לרוב יכללו: תעודת זהות או דרכון, תעודת נישואים שלכם או של הוריכם, תעודת לידה, תעודת עלייה וכדומה.

בנוסף, תדרשו להציג לממשלת פורטוגל גם סקירת דרכון, תעודת לידה ותעודת יושר.

נשמע מסובך? לא אם אתם לקוחות של פספורטוגו. כחלק מהשירות שאנו מעניקים ללקוחותינו, נסייע לכם בהמצאת המסמכים הרלוונטיים, תרגום המסמכים הקיימים לפורטוגזית והשלמה של מסמכים חסרים. אנו נבנה עבורכם אילן יוחסין מפורט, נצרף אותו ליתר המסמכים הנדרשים, ונעביר הכל באופן מסודר לטיפול המשרד שלנו בפורטו, ומשם אל הגורמים הרלוונטיים בפורטוגל. אם ברצונכם להוציא דרכונים פורטוגליים גם לבני\בנות הזוג שלכם ולילדיכם, כדאי שתדעו שפספורטוגו היא החברה היחידה המציעה מסלול ייחודי לכל המשפחה.

הרובע היהודי בקשטלודה וידה, פורטוגל. תיקון עוול היסטורי
  1. כמה זמן נמשך התהליך מרגע הבקשה ועד שאקבל את האזרחות?

השלבים הראשוניים עד להעברת התיק לבדיקה של ממשלת פורטוגל, אורכים מספר שבועות עד חודשים בודדים בלבד. אך מרגע הגעת התיק לבדיקה ממשלתית, התהליך עשוי לקחת בין שנה וחצי לשנתיים. הבטיחו לכם משהו אחר? היינו ממליצים לכם להיזהר.

  1. האם חייבים להגיע לפורטוגל כדי להוציא את הדרכון?

הממשלה הפורטוגלית לא דורשת להגיע לפורטוגל על מנת לקבל את האזרחות והדרכון הפורטוגליים. האלטרנטיבה לכך היא קביעת תור לשגרירות הפורטוגלית בישראל, מה שעשוי לקחת זמן רב ולהאריך את התהליך. אנו ממליצים לכם לטוס לליסבון/פורטו ולהיעזר בנציג מטעמנו שיסייע לכם בדרככם להוצאת תעודת הלידה, תעודת הזהות והדרכון.

חולמים על דרכון פורטוגלי? אל תעשו את זה לבד
  1. למה לא פשוט לעשות את זה לבד?

הדרכון הפורטוגלי עשוי לייצר רושם של דרכון שקל לקבלו, אך בפועל מדובר בתהליך בירוקרטי שעלול להסתבך ולהסתעף במידה ולא מבצעים את כל השלבים באופן מקצועי. הסיכון שלוקח אדם פרטי המחליט לנסות לצלוח את התהליך בעצמו הוא אדיר. גופים עסוקים כמו הקהילה היהודית וממשלת פורטוגל מגלים אפס סבלנות לטעויות, מה שעשוי לעכב את התהליך, או במקרה המצער יותר – לפסול את בקשתכם.

חברת פספורטוגו התמקצעה במשך שנים בכל שלבי הפעולה הנדרשים. החברה מעסיקה עשרות עובדים בישראל ובפורטוגל לצורך ביצוע פעולות חשובות כמו איסוף המסמכים, תרגומם לפורטוגזית והתנהלות שוטפת מול גורמים מדיניים ומשרדים ממשלתיים העובדים בשפה זרה.

  1. מה צריך להדליק לי נורות אדומות?

הביקוש הרב והפופולריות שצבר הדרכון הפורטוגלי בקרב ישראלים בשנים האחרונות, הולידו תופעה של שרלטנים אשר "רוכבים" על הטרנד ומבטיחים את קבלת הדרכון במחירים זולים ובמהירות שיא. במקרים כאלה מה שזול יקר! ברגע שאתם נותנים את מבטחכם במישהו לא מקצועי, ייתכן מאד שהתהליך שלכם לא יסתיים בדרכון כי אם במפח נפש מצער.

אם בחרתם לעשות את הצעד ולהגשים את חלום הדרכון האירופאי, בחרו בקפידה את החברה איתה אתם נכנסים לתהליך. אנו בפספורטוגו, נלווה אתכם יד ביד בכל צעד במסע המפותל של הבירוקרטיה הפורטוגלית, עד שתגיעו אל היעד – אזרחות פורטוגלית ודרכון אירופאי. לפספורטוגו יש וותק של למעלה מ- 30 שנה, ונבחרת של יותר מ-100 עובדים המתמחים בשלבים השונים, ביניהם: עו”ד ונוטריונים, יועצי אזרחויות, חוקרי שורשים, אחראי ממשל וקהילה ועוד – כל אלו מייעלים את התהליך ומגדילים את סיכויי ההצלחה עבורכם. ולמען ההוגנות, המדיניות בספספורטוגו קובעת – לא אושרה זכאותכם ע"י הקהילה היהודית?  לא שילמתם.

  1. מרגע שאקבל את האזרחות – מה הזכויות והחובות שלי? האם אצטרך לשלם מיסים?

אמנת המס בין פורטוגל לבין ישראל מונעת מצבים של כפל מיסים, לכן המיסים חלים רק על אדם שגר או עובד בפורטוגל. רק במצבים בהם קיימת בעלות על נכס, או הכנסות מעסקים הפועלים במדינה תדרשו לשלם מיסים בפורטוגל. בנוגע לזכויות כמו קצבאות ותנאים סוציאליים, אלו ניתנים למי שגר ועבד לפחות 12 חודשים באחת ממדינות האיחוד וצבר שם זכויות. והשוס? את ההטבות תקבלו בכל מדינה שתבחרו לחיות בה בגבולות האיחוד האירופאי ולא רק בפורטוגל.

  1. למה זה שווה את זה? מה בפועל נותן לי הדרכון האירופאי?

בסיום התהליך עם קבלת האזרחות הפורטוגלית והדרכון האירופאי, אתם תהפכו לאזרחי האיחוד האירופי, ותוכלו ליהנות משלל ההטבות המגיעות עם הסטטוס הזה: מעבר חופשי בין מדינות האיחוד, כניסה לארה"ב ואוסטרליה ללא ויזה, כניסה למדינות שלא מתירות כניסה לישראלים, עבודה ומגורים חוקיים באירופה, לימודים מסובסדים באירופה, הרחבת האפשרויות העסקיות כמו השקעה בזירת הנדל"ן באירופה, קיצור תורים בשדה התעופה, תעודת ביטוח לכל מקרה שלא יצוץ בארץ, העברת הזכאות לאזרחות לדורות הבאים ועוד. לכל הדרכים בהם הדרכון האירופאי ישפר את חייכם לחצו כאן

ליהנות משלל היתרונות של אזרחי האיחוד האירופי