קבלת דרכון פורטוגלי או ספרדי הופכת אתכם לאזרחי האיחוד האירופי, אבל עד כמה אתם מכירים אותו? אספנו עבורכם כמה עובדות מרתקות

האיחוד האירופי הוא הרבה יותר מהתאגדות של כמה עשרות מדינות. מעבר למאפיינים הייחודיים לו, אזרחי המדינות שחברות בו זוכים בהטבות רבות ברחבי אירופה ואפילו בעולם. 10 העובדות הבאות יעזרו לכם להכיר אותו לעומק, ולהבין כיצד הפך הדרכון האירופאי לסמל סטטוס מבוקש כל כך.

  1. נכון להיום, האיחוד כולל 28 מדינות. הוא התחיל כארגון שנועד להגביר את שיתוף הפעולה בין מדינות באירופה בסיום מלחמת העולם השנייה, ולאחר מספר גלגולים הפך להתאגדות שידועה בתור האיחוד האירופי. לאורך השנים הצטרפו אליו חברות נוספות, כאשר האחרונה שהתקבלה הייתה קרואטיה, בשנת 2013.
  2. דרכון אירופאי מעניק שלל  הטבות בכל אחת ממדינות האיחוד. כל מדינה שחברה באיחוד האירופי מעניקה דרכון אירופאי לאזרחיה. מדובר בדרכון בעל יתרונות רבים לבעליו, לא רק במדינה בה הוא הונפק אלא גם בכל מדינות האיחוד האחרות. החל מלימודים מסובסדים או ללא עלות במוסדות מהטובים בעולם ועד לאפשרות לעבוד, להתגורר וליהנות מתנאים סוציאליים בכל מדינה באיחוד ללא מגבלת זמן. המשמעות היא שאדם שמחזיק בדרכון אירופאי יכול לבחור להתגורר באיטליה או בגרמניה למשל, גם אם את הדרכון הוא קיבל מהרשויות הספרדיות מתוקף היותו בעל אזרחות ספרדית.
  3. אזרחי מדינות האיחוד יכולים להיות בעלי אזרחויות נוספות. ישראלי שרוצה לעבור תהליך לקבלת אזרחות זרה והנפקת דרכון אירופאי, יכול לעשות זאת מבלי שזכויותיו ייפגעו.
  4. ספרד ופורטוגל הצטרפו לאיחוד באותה השנה. שתי המדינות הפכו לחלק מהאיחוד האירופי בשנת 1986. המשמעות היא שמאותה השנה ואילך, קבלת אזרחות פורטוגלית או אזרחות ספרדית מזכות בדרכון אירופאי לכל דבר.
  5. בשנה זו נבחר גם דגל האיחוד. מדובר בדגל בעל 12 כוכבים, שעוצב באירלנד עוד לפני הקמת האיחוד האירופי. האיחוד אימץ אותו ב-1986, והוא מזוהה עמו עד היום. מספר הכוכבים אינו מתייחס לכמות החברות באיחוד, אלא מיועד לסמל שלמות ודיוק.
  6. ארצות הברית מקבלת בברכה תיירים שהם תושבי האיחוד. אזרחים ישראלים שהם בעלי דרכון של מדינה השייכת לאיחוד, כמו למשל דרכון ספרדי או דרכון פורטוגלי, זוכים אוטומטית לוויזת תייר לארצות הברית ואינם צריכים לעבור תהליך ארוך בשגרירות האמריקאית בישראל.
  7. גם יתר העולם פתוח יותר בפני מטיילים מהאיחוד. כפי שאתם ודאי יודעים, אזרחים ישראלים אינם יכולים לבקר במדינות שונות , בהן למשל איחוד האמירויות הערביות. ישראלים בעלי אזרחות פורטוגלית או אזרחות ספרדית לעומת זאת, יכולים לבקר גם במדינות הללו מתוקף היותם אזרחי האיחוד.
  8. השפה המדוברת ביותר באיחוד היא אנגלית. במקום השני נמצאת גרמנית ובשלישי צרפתית. ספרדית נכנסה למקום החמישי ופורטוגזית לעשירי. לאיחוד יש גם המנון, אבל מכיוון שחברות בו מדינות עם כמות שפות גדולה ומגוונת, הוא אינו כולל מילים אלא רק לחן. מדובר בחלק האחרון של הסימפוניה התשיעית של בטהובן.
  9. האיחוד האירופי קיבל פרס נובל לשלום. זה קרה בשנת 2012, כאשר הנימוק לכך היה תרומתו של האיחוד לקידום תהליכי שלום, דמוקרטיה וזכויות אדם ברחבי אירופה.
  10. ילדיהם של אזרחי האיחוד האירופאי יקבלו דרכון בקלות. נולדו לכם ילדים לאחר שהפכתם לאזרחי האיחוד? מזל טוב! הדאגה שלכם לעתידם מעניקה להם את האפשרות לקבל דרכון אירופאי באופן פשוט ונוח.
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email