דרכון ספרדי ממש לא מגביל אתכם רק לגבולות ספרד, אלא פותח שער לכל אחת מ-27 המדינות הנוספות שחברות באיחוד האירופי. ריכזנו עבורכם כמה היתרונות העיקריים שלו.

ספרד הינה אחד מיעדי הנופש הנחשקים באירופה, אך עבור ישראלים רבים מדובר בהרבה יותר מאשר אזור תיירותי. מאז אישרה ממשלת ספרד חוק לפיו ישראלים יכולים לקבל אזרחות ספרדית בהליך מוסדר, היא הפכה לחלק מרכזי בשיח בנושא דרכונים זרים. 

החוק המדובר, שהועבר בשנת 2015 בספרד וגם בפורטוגל, צירף אותן לרשימת המדינות שפתחו את שעריהן בפני ישראלים בעלי קשר משפחתי מוכח למגורשי ספרד ופורטוגל. 

אלה שבקשתם נבחנת ומאושרת, יכולים לקבל תעודת לידה ספרדית ובעקבותיה גם דרכון ספרדי-אירופאי.

מימוש הזכאות לאזרחות ספרדית מאפשר קבלה של דרכון אירופאי, ויחד איתו יתרונות רבים בכל מדינות האיחוד. אזרחות אירופאית נוספת אינה מחייבת ויתור על האזרחות הישראלית, ולא מותנית במגורים בחו"ל ולכן לא מעט משפחות ישראליות בודקות בשנים האחרונות את זכאותן בנושא.

הכירו את 8 היתרונות המרכזיים למחזיקים בדרכון אירופאי:

1. זכויות אזרחיות ברחבי אירופה

בעלי אזרחות ספרדית שהנפיקו דרכון אירופאי יכולים ליהנות ממגורים, לימודים ואפיקי תעסוקה בכל אחת מ-28 מדינות האיחוד. המשמעות היא שאם אתם חושבים על מגורים בחו”ל, אינכם חייבים להשתקע בספרד. תוכלו להגר אל כל אחת ממדינות האיחוד האירופי, וגם ללמוד או לעבוד בה ללא צורך באישור מיוחד (כמו ויזת סטודנט או ויזת עבודה) כמו כל אזרח אירופאי אחר.

2. לימודים מסובסדים במוסדות המובילים בעולם

אזרחי האיחוד האירופי יכולים ללמוד לתואר ראשון או לתארים מתקדמים במוסדות האקדמיים המובילים בתחומם, תוך שהם נהנים מתנאי קבלה ומשכר לימוד מועדף, ולעתים אף לומדים ללא עלות.

3. אפשרויות עבודה חוקיות במדינות רבות בעולם

דרכון אירופאי מאפשר לעבוד במגוון ארצות, בתוך אירופה ומחוץ לה, עכשיו או בעתיד. היכולת לעבוד במדינה זרה ללא שום בעיה ותוך קבלת כל הזכויות של אזרחי המקום היא זכות ששמורה למעטים. מסיבה זו, בעלות על דרכון נוסף מעניקה רוגע נפשי ומגן כלכלי בכל שלב בחיים, גם לצעירים אחרי צבא וגם למשפחות שרוצות להתפתח במקום חדש. אפילו במדינות בעלי חוקים נוקשים, כמו למשל ארצות הברית, אזרחי האיחוד זוכים להקלות בקבלת האישור הנכסף.

4. תנועה חופשית ב-185 מדינות

לאלו מכם שהם אנשי העולם הגדול, אוהבים לטייל ומרגישים שהעולם הוא כפר גלובלי, אזרחות פורטוגלית תאפשר לכם לטייל באופן חופשי בלא פחות מ-185 מדינות. בין מדינות אלו נכללות מדינות כמו ארה”ב ואוסטרליה, אליהן תקבלו ויזת תייר אוטומטית, וגם מדינות שאסורות לכניסה לישראלים, כמו דובאי, אינדונזיה ובאלי, שידועות במיוחד בשל הטבע יוצא הדופן שנמצא בגבולותיהן.

5. צבירת ניסיון תעסוקתי מגוון

גם אם אינכם מתכוונים לעבור לחו”ל באופן קבוע, עבודה באירופה יכולה להוות פתח לזינוק בקריירה שלכם. מדובר בהזדמנות מעולה לזכות בניסיון יוצא דופן ולהרוויח קורות חיים מרשימים בשובכם לארץ. עבור בעלי עסקים זהו פתח ליצור קשרים עם חברות אחרות, לחסוך בהוצאות מס וכדומה.

6. השקעה בנדל”ן

אם בעבר ישראלים רבים יכלו ליהנות מהכנסה פאסיבית באמצעות השקעה בנדל”ן, כיום האטרקטיביות של שוק הדירות להשקעה נמצאת בצניחה. במצב כזה, השקעה בנדל”ן בחו”ל היא אפיק שהולך ונעשה פופולארי, בייחוד בתנאים שמוענקים לאזרחי המדינה בה משקיעים.

7. תעודת ביטוח לדורי דורות

קבלת אזרחות אירופאית היא למעשה פוליסה שנשארת במשפחה מרגע הנפקתה ולדורי דורות. אלו מכם שינפיקו אזרחות לפני שיוולדו להם ילדים- יעניקו להם אזרחות אירופאית באופן אוטומטי. לאלו מכם שכבר יש ילדים, תוכלו להגיש בקשה עבורם ביחד עם הבקשה שלכם, וכך הילדים שלהם כבר יקבלו את האזרחות בהורשה.

8. אפשרות לבחור בכל רגע נתון

כאמור, להנפקת דרכון פורטוגלי יתרונות רבים, שהעיקרי שבהם הוא שהזכויות המוענקות למחזיקים בו אינן מוגבלות בזמן. מכאן, גם אם אינכם מתכננים כרגע שינוי בחייכם – זהו פתח לקבלת בטחון משמעותי בעתיד. עבור ילדיכם הצעירים מדובר בהזדמנות לממש את שאיפותיהם אחרי הצבא או במהלך הלימודים, וגם אם היה לכם חלום לשנות אווירה דווקא עם היציאה לגמלאות – תוכלו לממש אותו. מדובר בתעודת ביטוח שניתנת להנפקה עכשיו, כדי לזכות ביכולת להגשים חלומות גדולים בהמשך.

תוקפו של החוק הספרדי

החוק המאפשר לזכאים דרכון ספרדי אושר בשנת 2015 לתקופה של 3 שנים. בשנת 2018 ממשלת ספרד האריכה את תוקפו לשנה נוספת עד אוקטובר 2019. בחודש אוקטובר 2019 נסגר חלון ההזדמנויות להגשת בקשה לדרכון ספרדי. 

עם זאת, החוק בפורטוגל עודנו בתוקף לזמן בלתי מוגבל נכון להיום, עד אשר הרשויות בפורטוגל ישנו את החוק. חשוב להכיר כי הזכאות לאזרחות פורטוגלית יפה כוחה גם עבור צאצאי מגורשי ספרד – במילים אחרות, אם הנכם צאצאים ליוצאי האי האיברי, הנכם זכאים לשני הדרכונים והחל מאוקטובר 2019 רק לדרכון הפורטוגלי. 

אל תחמיצו את חלון ההזדמנויות לדרכון אירופאי, להטבות שהוא מעניק לכם והדלתות שהוא פותח עבורכם בעולם.

בדקו עוד היום את זכאותכם בחינם! לקביעת פגישה השאירו פרטים >>>