נדל"ן בפורטוגל

כאשר אנו מדברים על השקעות נדל"ן באירופה, שוק הנדל"ן הפורטוגלי הוא לא הראשון שעולה לרובנו בראש. אך תהיה זו טעות לא לקחת בחשבון שוק אטרקטיבי זה.

בימים אלו בהם למשקיעים ישראלים רבים קיימת הזדמנות יוצאת דופן להשקיע בנדל"ן חם, בשוק מתעורר עם תשואות נאות, כל זאת לצד הזדמנות חד פעמית לקבלת אזרחות ודרכון פורטוגליים תוך קבלת כלל ההטבות להן זכאי בעל אזרחות אירופאית.

השוק הפורטוגלי מתעורר

מסתבר שדווקא ישראלים רבים בעלי אינסטינקטים עסקיים בריאים, כבר השכילו להפנים כי פורטוגל היא אחד מהשווקים האטרקטיביים ביותר להשקעה והחלו בהשקעות נדל"ן בפורטוגל בעת הזאת והסיבות לכך הן רבות ומגוונות:

  1. אקלים תרבותי ועסקי נוח
    כשאנו ניגשים להשקעה במדינה זרה, בראש ובראשונה חשוב לנו להרגיש נוח עם האקלים התרבותי שבה, עוד הרבה לפני שאנו ניגשים לפן העסקי והכלכלי, מכיוון שלמעשה לא ניתן לעשות הפרדה בין השניים. האחד משפיע על השני. היות ופורטוגל היא דמוקרטיה יציבה ומתקדמת כבר שנים רבות ומהווה חלק בלתי נפרד ממדינות מערב אירופה, אנו יודעים שטוהר מידות עסקי יהווה עבורנו כר פעילות עסקית נח למדי להשקעות נדל"ן בפורטוגל. כמו כן, המזג הפורטוגלי מאוד מתאים למזג הישראלי. אך כמובן שנקודת פתיחה נוחה זו היא רק חלק מזערי בתמונה השלמה. השקעות נדל"ן בפורטוגל מניבות תשואה נאה וכדאיות במיוחד, ולכן התכנסנו כאן.
  1. שוק מתעורר
    לאחר היווסדו של גוש האירו והפיכתו של מטבע האירו למטבע המשותף של רוב מדינות האיחוד האירופאי בתחילת שנות ה-2000, חוותה פורטוגל האצה כלכלית מהירה. לאחר מכן בעת המשבר הכלכלי העולמי של 2008, פורטוגל, כמו גם מדינות נוספות באירופה, נכנסה למיתון קשה למשך מספר שנים. לאחר מספר שנים כלכלת פורטוגל החלה להראות סימני התאוששות מרשימים. עם זאת, מחירי הנדל"ן עדיין אטרקטיביים וזולים במיוחד ובהשוואה לשוק הנדל"ן של לפני כעשור, המחירים עדיין זולים בעשרות אחוזים.
שוק הנדל
שוק הנדל"ן מתעורר. פורטו, פורטוגל
  1. העיתוי הנכון
    מומחי נדל"ן אירופאים מציינים כי מגמה זו משתנה ומחירי הנדל"ן בפורטוגל החלו לטפס בשנים האחרונות ואין זמן מתאים יותר לעשות דריסת רגל עסקית בשוק הנדל"ן הפורטוגלי מאשר בימים אלו.
  1. הזווית הישראלית – דרכון פורטוגלי
    ממשלת פורטוגל חוקקה חוק המאפשר לישראלים רבים לקבל אזרחות אירופאית ודרכון פורטוגלי. אי אפשר לבקש נקודת פתיחה עסקית נוחה יותר מכיוון שבעלי אזרחות אירופאית זכאים להטבות רבות כאשר הם מבצעים השקעות נדל"ן בפורטוגל.

נתיבי השקעות נדל"ן כדאיים בפורטוגל

בשנים אלו חווה פורטוגל פריחה תיירותית חסרת תקדים. יותר מ-20 מיליון תיירים נכנסים בשעריה מדי שנה, כאשר מרביתם עוברים דרך הבירה הקסומה ליסבון בשלב זה או אחר בטיולם.

מיליוני תיירים מגיעים גם לעיר היפה והשנייה בחשיבותה בפורטוגל אשר ממוקמת בצפונה של המדינה, פורטו.
עם כניסתם של שחקנים חדשים לתעשיית התיירות כגון AIRBNB או Booking, שנכנסה אף היא לשוק הדירות הפרטיות בשכירות קצרת מועד, הופכים את ההשקעה בערים אלו ונוספות, בעיקר עיירות הנופש בחופיו הקסומים של חבל ארץ אלגרבה בדרום המדינה, לאטרקטיביות במיוחד. בעזרת חברות ניהול נכסים, ניתן להשקיע ולהשכיר לטווח קצר ולקצור את פירות השקעתכם במהרה.
בליסבון ובפורטו עדיין ניתן לרכוש באזורים מתפתחים בניינים שלמים במצב רעוע ולהשביחם. קיימות קבוצות רכישה אשר מנוהלות על ידי ישראלים ואחרים אשר זיהו את הפוטנציאל העסקי הגלום בנכסים אלו.

אנו עדים לאחרונה גם לישראלים רבים שבחרו בחיים אלטרנטיביים ורכשו שטחים חקלאיים גדולים והקימו חוות חקלאיות ובתי אירוח ברחבי פורטוגל ובטבע המופלא שלה והגשימו חלום שבישראל נתפס כחלום בלתי אפשרי.

השילוב של מחירים אטרקטיביים מאוד, יחד עם צמיחה ויציבות כלכלית ובירוקרטיה נוחה, לצד גידול שנתי עצום בכוח התיירותי אשר נכנס לפורטוגל מדי שנה, תשואות גבוהות עד לכדי מעל עשרה אחוזים בתוספת האופציה לקבלת אזרחות אירופאית ודרכון פורטוגלי יחד עם כל ההטבות הנלוות, מהווה בסיס נפלא לבצע השקעות נדל"ן בפורטוגל ואין זמן טוב לכך מעכשיו.

מיסוי בפורטוגל

כאשר אנו בודקים אופציות להשקעה בישראל, אנחנו נעשה בדיקה מקיפה וקפדנית לגבי ההשלכות הכלכליות של עסקה זו. אין אדם שמעוניין ב"הפתעות" לא צפויות לגבי רגולציות ומיסים כאלו ואחרים. אין הדבר שונה במקום אחר.

כמו בכל מדינה, חלים חוקי מיסוי שונים על השקעות נדל"ן בפורטוגל. מן הראוי לציין שהשקעות בסכומים ובאפיקים שונים יזכו אתכם בוויזת זהב ובהקלות מס משמעותיות.

אפיקי ההשקעות שיזכו אתכם ב"ויזת הזהב" :

  1. השקעת נדל"ן של כ-500 אלף אירו ויותר.
  2. השקעה של 350 אלף אירו בפעילויות מחקר ופיתוח במדינה.
  3.  פתיחת חשבון בנק בפורטוגל והעברת הון של כמיליון אירו נזיל.
  4. העברת הון לרכישת קרנות הון סיכון בשווי של 500 אלף יורו ומעלה.
  5. רכישת נכס אשר גילו מעל 30 שנה למטרת שיפוץ כאשר סכום ההשקעה המינימלי הכולל (קנייה והשבחה) הינו 350 אלף יורו.

קיימים מספר אפיקים נוספים, אך האפיק האטרקטיבי ביותר עבור ישראלים הוא האפיק הנדל"ני שכן בסופו ניתן לייצר תשואה נאה. יש לציין שוויזת זהב אינה דרכון ואינה מעניקה למשקיע את שלל ההטבות הנוספות הנלוות למחזיק בדרכון אירופאי.

בין ישראל לבין פורטוגל ישנה אמנת מס ומשקיע ישראלי יצטרך לבצע תיאום מס ובדיקה מקיפה היכן נטל המס יהיה קל יותר.

סוגי המיסוי בפורטוגל

ישנם שלושה סוגי מס רכישה עיקריים למשקיע בנדל"ן בפורטוגל:

  1. מס העברה – מס זה חל רק על מי שמשקיע בנכס יד שניה. זהו המס המשמעותי וה"כבד" ביותר והוא נע בין 5-6.5% ממחיר הנכס. במקרים מסוימים ניתן לקבל פטור מתשלום מס זה.
  2. 'מס בולים' – מיסוי על ניהול העסקה בשיעור של 0.8%.
  3. מס IMI – זהו למעשה מס בעלות על הנכס והוא מחושב לפי ערך הנכס ולא לפי גודלו, בשיעור של 0.3-0.8%.

ניתן לסכם כי סך כל מיסי הרכישה מסתכמים בכ8% לערך.

לאחר שסיכמנו את מסי הרכישה ובכדי להגיע לחישוב עסקי וכלכלי מדויק כמה תרוויחו לאחר ניכוי כל הוצאות המס, כדאי להתוודע גם למיסים השוטפים לאחר רכישת הנכס הנדל"ני:

  1. מס הכנסה על נכסים בפורטוגל עומד על 28% ומוטל לאחר ניכוי הוצאות.
  2. מס חברות – אם תרכשו נכס באמצעות חברת נדל"ן, המס אשר תצטרכו לשלם הינו מופחת, כ-21% שכן זהו הסכום עבור תשלום מס חברות בפורטוגל.

קנייה למטרת מגורים תקל על נטל המס כמובן. ניתן לקבל מימון בנקאי מקומי בתנאים נוחים להשקעות נדל"ן בפורטוגל.

ישראלים רבים רואים בפורטוגל הזדמנות נדל"נית מן השורה הראשונה, אך אזרחותם הישראלית מהווה מכשול פסיכולוגי מחד ומגבלה ממשית מאידך, כיוון שאזרחות אירופאית ודרכון פורטוגלי מקנים למשקיע הישראלי בפורטוגל פריבילגיות מרחיקות לכת והטבות להן זכאים רק אזרחי האיחוד האירופאי.

מאות אלפי ישראלים זכאים להגשים את חלון וחלום ההשקעות הנדל"ניות בפורטוגל בזכות זיקתם לצאצאי ספרד ופורטוגל.
אנו בפספורטוגו נלווה אתכם צעד צעד אל עבר האזרחות הפורטוגלית והדרכון האירופאי לקראת ההשקעה המניבה הראשונה שלכם באירופה.

השקעה קטנה בדרכון – תשואה גדולה בנדל"ן – הנתיב הבטוח והנכון לאבטחת עדיתכם ועתיד ילדיכם.

אנו מדגישים כי אין לראות בתוכן זה יעוץ מקצועי או המלצה להשקעה.

Facebook
WhatsApp
Email
Print