רבים מאיתנו חולמים בשלב כזה או אחר בחיינו לעבור לגור בחו"ל. כאשר אנו צעירים, החלום הזה נובע בעיקר מיצר ההרפתקנות והרצון "לראות עולם". עם התבגרותנו, בחלוף השנים, רבים מאיתנו מתמסדים וזונחים את אותו חלום נעורים.

עם זאת, בשנים האחרונות ישנה התעוררות ממשית ברצונם של הישראלים לנסות משהו אחר במקום אחר. בימים אלו כבר לא קוראים לזה חלום. היום זה נקרא "רילוקיישן" – מעבר ממדינת תושבות למדינה אחרת והתמקמות בה, באופן זמני או קבוע.

בשנים אלו, בהן תפיסת 'הכפר הגלובלי' שולטת וקיימת דינמיות תעסוקתית בין מדינות רבות ברחבי העולם, מושג הרילוקיישן מתקשר באופן ממשי למעבר למדינה אחרת, כאשר יש לך כבר "עבודה ביד" שהשגת מבעוד מועד עוד במדינת האם שלך.

הרוב המוחלט של משרות אלו הן בתחומי הטכנולוגיה אך גם בתחומים נוספים כגון מכירות, פרסום ושיווק.

בסקרים שונים שנערכו בישראל בשנים האחרונות, התברר שבין 30-40% מאזרחי ישראל שקלו בשלב כלשהו בחייהם לעבור לגור במקום אחר בעולם. עם זאת, רק אחוזים בודדים מתוכם יעברו בסופו של דבר.

רילוקיישן לאירופה
רילוקיישן לאירופה – "חלום נעורים"

אז למה לעבור?

הסיבות לרצון לעבור הן מגוונות, אך הסיבה העיקרית המניעה אנשים לשקול עזיבה היא כלכלית. צעירים רבים בישראל מרגישים כי ישנו קושי להתקדם בסולם המקצועי והחברתי והאפשרות לצבור ניסיון בשוק בינלאומי, יכולה לתרום להם משמעותית במקום העבודה העתידי.

סיבות נוספות מובילות את הישראלים הצעירים לבקש רילוקיישן:

● שירותים ציבוריים – במדינות האיחוד שירותי הבריאות והחינוך הם מהמתקדמים בעולם ורובם ניתנים ללא צורך בתשלום נוסף. ישנן מלגות רבות לתלמידים וטיפולים רפואיים שבארץ אינם נכללים בסל הבריאות.

● אי יציבות תעסוקתית – בישראל שוק העבודה רווי ותוחלת החיים של עובד היא קצרה. מעסיקים מחפשים "דם חדש" בעוד שבחברות המקבילות באירופה מאמינים בטיפוח העובד בהכשרות שונות ולכן גם לא ממהרים להחליפו.

● תנאים סוציאליים – דמי מחלה, הריון, חופשות לידה – הן זכויות המתווספות לתלוש השכר ומשפרות את חיינו משמעותית. באיחוד האירופאי התנאים הסוציאליים מרחיקי לכת ומאפשרים אורח חיים רגוע יותר.

● יוקר המחייה – במרבית המקרים, פערי השכר על אותה עבודה באותו תחום אינם משמעותיים במיוחד, אך יוקר המחייה במדינות באירופה הופך את השכר הזהה למשתלם יותר.

● שגרת חיים נינוחה – אחרי שיוצאים מהמשרד, קשה לצאת לסיר הלחץ הישראלי. אנשים רבים יראו בסביבה האירופאית הנינוחה והשקטה, שינוי מרענן ומבורך לחיי המשפחה והפנאי שלהם.

אז אם אתם חולמים לרענן את השגרה שלכם מדוע לא לעשות זאת באירופה?

שילוב של תנאים מעולים, אווירה נינוחה ונעימה וצבירת ניסיון בינלאומי, מביאים צעירים ישראלים רבים לבקש מזלם באירופה והתהליך הופך קל כאשר יש בידם דרכון אירופאי.

הכירו את 5 היעדים הנחשקים ביותר לרילוקיישן באירופה:

1. בריטניה ואירלנד

השפה האנגלית הנוחה יחסית לישראלים ותעשיית ההיי-טק המתקדמת במדינות אלו, הופכת את בריטניה ואירלנד ליעדים טבעיים עבור המעוניינים ברילוקיישן לאירופה.

לונדון, דבלין, מנצ'סטר, ברמינגהאם וערים נוספות מציעות עבודות בהיי-טק לישראלים בעלי מקצועות חופשיים. בריטניה היא מדינה יקרה, יוקר המחייה בה דומה מאד לישראל. עם זאת, בעלי מקצועות אטרקטיביים מתוגמלים בה היטב: מהנדס תוכנה בלונדון ירוויח כ-10,000 פאונד בחודש. השכר החציוני בלונדון נע סביב 34,000 לירה שטרלינג בשנה. ישראלים מתפתחים שם בשלל עבודות כגון אנליזה, פיתוח תוכנה, ניהול דאטה וניהול פרויקטים.

העיר דבלין באירלנד אטרקטיבית גם היא למרות עלויות המחייה הגבוהות. דבלין היא בית לחברות ותאגידים בינלאומיים רבים (ביניהם גם "פייסבוק" ישראל) ולכן מושכת ישראלים רבים אשר מעוניינים למצוא עבודה באירופה ולעשות רילוקיישן לאירופה. השכר הממוצע בדבלין נע בסביבות 2,400 אירו ודירת חדר במרכז העיר תעלה בסביבות 1,200 אירו. החינוך באירלנד מעולה והוא גם יעד מצוין ללימודים באירופה.

דובלין אירלנד
בית לחברות ותאגידים בינלאומיים. דובלין, אירלנד

2. צרפת

אם עבודה באירופה- אז בצרפת! קצרה היריעה מלהרחיב על חיי התרבות של המדינה הקסומה הזאת ומדוע היא כה אטרקטיבית עבור הישראלי החפץ ברילוקיישן לאירופה.

צרפת מספקת מגוון רחב של עבודות בתחומה, מתחום התרבות ועד תחום הקולינריה וההיי-טק. חברות ישראליות רבות שולחות את עובדיהן לשנת השתלמות ואף לעבודה לטווח ארוך בחברות צרפתיות אשר מקיימות איתם קשרי מסחר. מדובר בהזדמנות נהדרת לישראלים: השכר מתגמל, ועלויות המחייה מחוץ לפריז אינן מרקיעות שחקים.

משכורת ממוצעת בצרפת נעה סביב 2,300 אירו אך בעלי מקצועות חופשיים ירוויחו הרבה יותר. דירת שלושה חדרים מחוץ למרכז העיר תעלה בסביבות 800-1000 אירו.

פריז צרפת
מגוון רחב של עבודות וחיי תרבות עשירים. פריז, צרפת

3. דנמרק

המדינות הסקנדינביות ידועות באיכות החיים הנהדרת שלהן ומדורגות בפסגה על בסיס קבוע בכל המדדים הבינלאומיים.

דנמרק מספקת לישראלי השוקל רילוקיישן לאירופה הזדמנויות תעסוקה, שירותי רווחה ורמת חינוך מהטובים בעולם. השכר הממוצע בדנמרק הוא כ-3,400 אירו. יוקר המחייה אמנם גבוה והמיסוי גם כן, אבל מי מכם לא רוצה להרוויח משכורת גבוהה וגם להנות מ-5 שבועות חופשה בשנה? הסיבה למספר הגבוה של ימי החופשה השנתיים היא הדגש ששמים הדנים על כור ההיתוך המשפחתי. העבודה חשובה, אבל חיי המשפחה חשובים לא פחות.

תחומי העיסוק הנחשקים בדנמרק הם רבים ומגוונים – ממכירות ועד הייטק. גם עולם האקדמיה הוא מקור עשיר לתעסוקה כאשר פרופסורים ומורים ישראלים רבים מצאו את דרכם לעבודה במוסדות להשכלה הגבוהה. קופנהגן (בירת דנמרק) חייבת להילקח בחשבון גם כאשר שוקלים לימודים באירופה.

דנמרק קופנהגן
שירותי רווחה מהטובים בעולם. קופנהגן, דנמרק

4. גרמניה

לנהירה ההמונית לברלין של שלל צעירים ישראלים התוודענו כבר מזמן. אך כמובן שגרמניה היא הרבה יותר מברלין. עבור תושבי חוץ, ברלין אמנם היא האופנתית והפופולרית ביותר בערי גרמניה, אך למעשה רוב הפעילות העסקית והיצע העבודות האיכותיות והמתגמלות ביותר מתפרש בין מינכן בירת בוואריה בדרום ועד לעיר הנמל הגדולה המבורג בצפון.

גרמניה היא הכלכלה הגדולה והחזקה ביותר באירופה וככזאת היא מציעה מגוון רחב של עבודות לכל ישראלי בעל נתוני פתיחה והשכלה טובים. ממכירות, עד תכנות מחשבים וניהול פרויקטים. משכורת ממוצעת בגרמניה מתקרבת ל-2,500 אירו ושכירות בקלות תעלה פחות מ-1,000 אירו לדירה מרווחת באחד ממרכזי הערים הגדולות. גם יוקר המחייה הכללי בגרמניה נוח בהחלט. כאשר אנו שוקלים רילוקיישן לאירופה, גרמניה היא אחד היעדים האטרקטיביים והנוחים ביותר עבור הישראלים.

בשנים הקרובות אנו צפויים להמשיך לראות תנועה של צעירים ישראלים בגילאי 20-40+ בחיפוש אחר רילוקיישן באירופה ופתיחת אופקים חדשים בחיים. באיחוד האירופאי, האפשרויות למשפחה צעירה, או ליזמים בתחילת דרכם הינן כמעט בלתי מוגבלות!

אנו בפספורטוגו מלווים אלפי ישראלים צעירים בדרכם להגשמת חלומם לרילוקיישן באירופה. המומחים שלנו יסייעו לכם שלב אחר שלב בדרך אל הדרכון הנכסף והמשרה הנחשקת!

פספורטוגו – עובדים בשביל העתיד שלך!