התפוח הגדול מאוד מפתה, אך מה לעשות, לא כולם יכולים לתת בו ביס, בטח לא מהיום למחר או מהיום לעוד כמה ימים. אם אתם קצת אחרי צבא, פרילנסרים או סתם לא באתם בטוב לקונסול האמריקאי התורן, ייתכן וגם אתם סורבתם לקבל ויזת כניסה לארה״ב. פתרון אופציונלי, נמצא בידינו.

סירוב: חוויה לא נעימה שיותר מדי ישראלים כבר עברו

מי מאיתנו לא עבר את זה? הדודה ממיאמי מזמינה אותנו לבר מצווה של הבן בהתראה קצרה. אנחנו אומרים: "בטח!" ומיד קונים כרטיס, הרי זה לא אירוע שאנחנו רוצים לפספס. אבל אז, אנחנו נזכרים שצריך לארגן הוצאת וויזה לארה"ב, תהליך שלוקח זמן ואנחנו עלולים גם לקבל סירוב. אז מתחיל מרתון של טלפונים, תיאום פגישות וכסיסת ציפורניים עד כמעט הרגע האחרון, בתקווה שהויזה תגיע בזמן.

לפעמים, במקום הויזה המיוחלת אנחנו מקבלים סירוב. אז נכון, כנראה שלא פגעתם בזבוב, אך כולנו יודעים שמיליוני אנשים מנסים להיכנס בשעריה של ארה"ב מדי שנה. אז בואו נאזור קצת אורך רוח וניגש למשימה: הוצאת ויזה לארה"ב לישראלים.

אלו סוגי ויזה לארה"ב קיימים ואיך אנחנו מגישים אותן?

לפני שאנו ניגשים להסביר על סוגי הוויזות, חשוב לזכור ולהפנים שכל ויזה שתבקשו, דורשת זמן וסבלנות. נסיעה לארה"ב דורשת תכנון טוב, ורצוי כמה שיותר מוקדם. הכלל הראשון הוא לדאוג לוויזה לפני שרוכשים כרטיס, הרי חבל שהכסף ייזרק לפח. עלולות להיות הפתעות לא נעימות, גם אם נדמה לכם ש" לי זה לא יקרה". ועכשיו כשהורדנו את זה מהראש, אפשר להיכנס לפרטים.

ויזה לארה

ישנן כמה סוגי ויזות והן: ויזה B1 ו-B2, ויזה לארה"ב לילדים, ויזה לארה"ב לבעלי דרכונים זרים שונים שנקראת ESTA, ויזת סטודנט, ועוד ויזות שונות. אנחנו מביאים לכם את שתי הויזות הרלוונטיות ביותר:

1. ויזה B: מתאימה עבור תיירים

ויזת B הינה בעצם ויזת תייר – זו הוויזה שרובנו מקווים להשיג מטבע הדברים. 90% מהישראלים מבקשים ויזה זו. שמה של הוויזה הזו הוא B1 או B2, והיא מאפשרת שהות של עד שישה חודשים בארה"ב למטרות טיול, ביקור משפחה, לימודים לא מוכרים, טיפול רפואי, השתתפות בתחרויות ספורט שונות שלא למטרות רווח או אירועי מוזיקה שונים, בדיקה של אופציות עסקיות עתידיות, או חוזים שונים והשתתפויות בכנסים שונים. ויזה זו אוסרת עליכם באופן מפורש להרוויח כסף בארה"ב.

אנו חוזרים ומציינים: ויזת תייר אינה מאפשרת לימודים, או עבודה כלשהי בתמורה לשכר וגם לא מגורים ממושכים בארה"ב. אם תנסו לעקוף את האיסור, תמצאו את עצמכם מגורשים לכל החיים מתחומי ארה"ב במקרה הרע, ומורחקים לעשר שנים במקרה הטוב.

הגשת ויזת תייר B 1-2, שלב אחר שלב

בדומה להרבה תהליכים אחרים, גם כאן נתחיל בתיאום פגישה. נשמע קל, אך רשימת ההמתנה ארוכה וצריך להעזר בסבלנות וכמובן להיות מוכנים עם המסמכים הנדרשים. נכון להיום, ניתן לתאם פגישה גם בשגרירות בירושלים וגם בקונסוליה בתל אביב. הבחירה שלכם. עבור הפגישה במסגרתה מתנהל ריאיון, תדרשו לשלם אגרה בעלות של 160$. סכום זה ישולם בשקלים, והוא ישתנה בהתאם לשער הדולר היציג אל מול השקל באותו יום. בתקופות של עומס בשגרירות או בקונסוליה, אתם עלולים להמתין חודש שלם לראיון שלכם. בשיחת התיאום, אתם תקבלו הסבר מפורט על המסמכים אותם אתם נדרשים למלא או להביא עמכם.

האמריקאים אוהבים בירוקרטיה: הכירו את מסמך ה-DS 160

DS-160 הוא טופס שמיועד למילוי אונליין. זהו למעשה תחקיר מקיף באנגלית – אודותיכם. כמה מקיף? 250 שאלות שיורדות לרזולוציות הקטנות ביותר, על חייכם, ההיסטוריה הצבאית שלכם, מקצועותיכם ותכניותיכם העתידיות. ניתן לקבל תרגום של הטופס לעברית, אך עדיין תידרשו להגישו באנגלית. לכל אורך מילוי הטופס, חשוב להיות בריכוז מירבי, שכן קיימים מוקשים שצריך להיזהר מהם.

2. ויזת תייר לישראלים בעלי דרכון ממדינות אירופה, או בשמה המקצועי: ESTA

ויזת תייר מאפשרת לכם לצאת ולהיכנס מארה"ב ולארה"ב לתקופה של עד חצי שנה ולמשך 10 שנים. ויזה עבור מחזיקי דרכון "חזק", מעניקה לכם את היכולת לצאת ולהכנס לפרק זמן של עד 90 יום ללא צורך בויזה ואישור כלל. ברשימת הדרכונים ה"חזקים" נמנים גם נושאי דרכון פולני ופורטוגלי, שיזכו להקלות משמעותיות ולא יאלצו לעבור את ההליך המייגע כמו רוב האוכלוסייה. לכ-36 מדינות נוספות ברחבי העולם יש הסדר עם ארה"ב המאפשר לאזרחיהן לקבל ויזה זו.

ויזה לארה
לקחת ביס בתפוח הגדול עם דרכון אירופאי

יותר ויותר ישראלים זכאים לדרכון אירופאי שמקנה כניסה לארה״ב

נושאי דרכון אירופאי הנמנים בין המדינות: פורטוגל, פולין, ספרד, גרמניה, אנגליה, צרפת, יוון ועוד מספר מדינות אירופאיות, לא יצטרכו להגיע לנציגות האמריקאית לראיון, ויקבלו את הויזה דרך המחשב. אם הנכם מעוניינים בתכנית פטור מויזה, חשוב לציין שהאזרחות הזרה אינה מספקת. הדרכון עצמו יעבור בדיקה פיזית על מנת לקבל פטור זה. חשוב לציין, שבשנים האחרונות גדל מאד מספר הישראלים הזכאים לאזרחות פורטוגלית, לכדי 3.5 מיליון יהודים ושווה לכם לבדוק אם גם אתם זכאים.

מערכת ה-ESTA לאישור ויזה לארה"ב היא מערכת ממוחשבת. אם ברצונכם להגיש בקשת כניסה לארה"ב, זכרו לעשות זאת בשלב מוקדם והמתינו לקבלת האישור במייל. אתם תתבקשו לענות על מספר שאלות, ענו בהקדם האפשרי וזכרו – אישור זה הוא חובה!

בעת הגעתכם לשערי הכניסה לארה"ב, תיתקלו בפקיד הגירה. גם אם עניתם על הכל ועשיתם הכל כשורה, לעיתים, בנסיבות מיוחדות, אתם עלולים לקבל סירוב. לכן, זכרו שגם אם אתם נושאים דרכון אשר מהווה חלק מהסכם זה, עליכם לעמוד בתנאי הסף הנדרשים על ידי הרשויות האמריקאיות.

אין דרך לחמוק מרשות ההגירה האמריקאית, אולי דרך הגדר מקנדה (לא ממליצים). אי לכך, לפני שאתם מאשרים את ה+1 שלכם לבר מצווה של מוייש, חובה לעבור את אחד מהתהליכים הנזכרים לעיל. דרכון אירופאי עושה לכם חיים קלים גם באמריקה, וכפי שראיתם מעניק הקלות משמעותיות בתהליך הויזה. כאמור, דרכון פורטוגלי ופולני נמצאים ברשימת הדרכונים ה"חזקים" וראו איזה פלא, גם ברשימת הדרכונים אותם פספורטוגו יכולה להשיג עבורכם.

כיצד מבטיחים את הנסיעה לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות? בודקים איתנו את האפשרות שלכם לקבלת דרכון אירופאי!
לבדיקת זכאות בחינם עוד היום השאירו פרטים מטה >>>