פולין היא מדינה יפהפייה במרכז אירופה והיא גם מולדתם של יהודים רבים החיים כיום בארץ. בשנת 2004 רפובליקת פולין הצטרפה לאיחוד האירופי, דבר שהוביל לכך שישראלים רבים להתחיל בהליך להוצאת אזרחות פולנית. הסיבה לכך היא שאזרחות פולנית מאפשרת הוצאת דרכון פולני שעל פי חוקי האיחוד האירופי – נחשב לדרכון אירופאי. דרכון אירופאי מעניק למחזיקים בו שלל הזדמנויות כלכליות, השכלתיות ועסקיות בכל מדינות האיחוד האירופי. אז מי זכאי לאזרחות פולנית? מה השלבים בתהליך? ואיך תעשו את זה נכון? הנה כל הפרטים

זכאות לאזרחות פולנית

הזכאות לאזרחות פולנית תלויה בחוקי האזרחות הפולנית שנחקקו והשתנו לאורך השנים. באופן עקרוני, הזכאות לאזרחות פולנית מגיעה לישראלי שהנו צאצא לאדם שנולד בפולין. החוק למעשה בוחן את זכאותו של אדם על פי בן המשפחה האחרון שעזב את פולין כבגיר (מעל גיל 18). כלומר, אם אביך עלה ארצה כקטין (לפני 19.1.1951, תכף נרחיב), אזי תיבחן זכאותך על בסיס הוריו.

על פי חוקי האזרחות הפולניים, מי שעזב עד ה-19.1.1951 והיה בגיל צבא (עד גיל 50) ושירת בצבא זר שהוא לא הצבא הפולני – איבד את האזרחות הפולנית שלו. למה? למדינות מסוימות באירופה יש בעיה להעניק אזרחות למי ששירת בצבאות אחרים משלהן. מי שעלו ארצה אחרי 1951, כולל העלייה הגדולה של 1957, יהיו זכאים לאזרחות פולנית במידה ולא ויתרו בעת עזיבתם על אזרחותם הפולנית. 

מה נדרש להציג בבקשה לאזרחות פולנית?

כמו בבקשות אזרחות רבות אחרות, יש להציג ראיות רלוונטיות שמוכיחות זכאות לקבלת אזרחות פולנית. נכדיהם של אזרחים פולנים, למשל, יצטרכו להציג את תעודת הלידה של הסב או הסבתא (גם לאחר מותם). עוד הוכחות יכולות להיות: תעודת נישואין, תעודת שינוי שם ועוד. כמו כן, גם המבקש יצטרך להציג תעודות ומסמכים כמו תעודת לידה, תמצית רישום אוכלוסין, צילום דרכון ישראלי ועוד. 

כיצד אנחנו יכולים לסייע לך?

לעיתים, איסוף הראיות המוכיחות כי מבקש הבקשה הוא צאצא של אזרח פולני יהיה פשוט יחסית, אך בחלק גדול מהמקרים הוא יכול להיות מאוד מורכב. לא לכל מועמד לאזרחות פולנית יש את הזמן והיכולות לחקור ולהמציא מסמכים המוכיחים בוודאות כי סבם וסבתם היו אזרחים פולנים שלא ויתרו על אזרחותם. "פספורטוגו", שדאגה במשך שנים שלקוחותיה יקבלו את האזרחות הפולנית, עובדת עם מומחים, עורכי דין ואנשי מקצוע שיובילו אותך יד ביד בתוך התהליך.
עם חברה המעניקה שמעניקה שירות שקוף ומקצועי כמו "פספורטוגו", כל אחד יכול להיות סמוך ובטוח שקיימת התייחסות לכל פרט וכל קושי שהרשויות הפולניות עלולות להערים על המועמד.

דרכון פולני – ליהנות מהטוב!

המקצוענים שלנו יעשו הכל כדי להקל עליכם בדרך לאזרחות הפולנית ולאפשר לכם להשיג את שלל היתרונות של הדרכון האירופאי. כמחזיקי דרכון אירופאי, תוכלו להבטיח שאתם וילדיכם, שיקבלו את האזרחות גם הם, יזכו להזדמנויות נוספות כמו לימודים בעלויות מסובסדות או בחינם במוסדות הלימוד האיכותיים של מדינות האיחוד האירופי. כמובן שעם זה מגיע גם חופש תנועה, לא רק במדינות האיחוד האירופי, אלא במדינות נוספות בעולם המאפשרות כניסת אזרחים עם דרכון פולני-אירופי אליהן ללא ויזה כמו ארה"ב.