בכל הקשור להוצאת אזרחות רומנית עלות היא פרמטר מרכזי. כך תימנעו מהוצאות מיותרות בדרך לדרכון רומני

מאז הצטרפה רומניה למדינות החברות באיחוד האירופי, זינק הביקוש להוצאת דרכון רומני גם בקרב ישראלים. דרכון רומני מעניק יתרונות משמעותיים הן לצעירים ששוקלים היכן ללמוד או לעבוד והן למבוגרים שמעוניינים באופציות נוספות, והשאלה הבאה שנשאלת בהקשר לתהליך קשורה למחיר שלו. בכל הנוגע להוצאת אזרחות רומנית מחיר הוא פרמטר מרכזי, ולכן הרצון המובן הוא לחסוך בהוצאות. עם זאת, כפי שמגלים לא פעם מי שמבצעים אותו באופן עצמאי, מדובר בהליך ארוך ומורכב הכרוך בתשלום למומחים שונים. 

אזרחות רומנית מחיר ועלויות – מה חשוב לדעת?

בדומה למדינות אחרות, גם קבלת אזרחות רומנית מחייבת עמידה בקריטריונים שונים. אלה השלבים העיקריים שתצטרכו לעבור:

1. איתור מסמכים רלוונטיים לצורך אימות הקשר משפחתי – בחלק מהמקרים נדרשת פנייה גם לגורמים מקצועיים בחו"ל ולמשרד הפנים הרומני, כחלק ממלאכת איתור המסמכים או לייעוץ מקצועי.

2. צירוף מסמכים אישיים נוספים – תעודת יושר, תעודת נישואין ומסמכים נוספים.

3. תרגום – יש לתרגם את כלל המסמכים המוגשים לרומנית.

4. טיפול נוטריון – לאחר איתור המסמכים ותרגומם, יש להעבירם לבחינת נוטריון ולהגיש אותם עם חותמת אפוסטיל.

5. מילוי טפסים רלוונטיים והעברתם לשגרירות הרומנית.

6. השלמת מסמכים ופרטים נחוצים במידת הצורך.

עלות ההנפקה של האזרחות הרומנית יכולה להשתנות בהתאם לפרמטרים שונים. ישראלים רבים נוכחים לגלות שלמרות מה שחשבו, כשמדובר בהוצאת אזרחות רומנית קיימים הבדלים בעלות התהליך לבד למול ביצוע התהליך עם חברה שמתמחה בתחום. למעשה, הבחירה לבצע את ההליך לבד לא רק שאינה מוזילה אותו אלא להיפך. ראשית, משום שקיימים לא מעט מקרים של פונים שלא קיים לגביהם רישום מסודר, מה שמצריך לעתים פנייה לשלטונות הרומניים. שנית, מכיוון שרבים עלולים להכניס לתיק הבקשה שלהם מסמכים לא רלוונטיים ולגלות ברגע האמת שהמסמך היחיד שחסר להם הוא זה שנחוץ יותר מכל. אחרים עשויים למלא את הטפסים באופן שגוי עקב חוסר ידיעת השפה הרומנית על בוריה, מה שעלול לפסול את הבקשה.

כאשר מדובר בהוצאות אזרחות רומנית מחיר הוא ללא ספק פקטור משמעותי ביותר. בכדי להימנע מעלויות מיותרות שלא בהכרח יצליחו להביא למימוש האזרחות בפועל, חשוב להיוועץ בגורמים מקצועיים שמעורים בכל הדרישות העדכניות. בפספורטוגו אנו מתמחים בליווי לקוחות לאורך כל הדרך, מבחינת הקריטריונים להגשת הבקשה ועד לקבלת דרכון רומני בפועל. לאור ניסיוננו וההיכרות שלנו עם החוק הרומני נסייע לכם בהתנהלות נכונה עם הרשויות, נחסוך לכם זמן יקר ונקדם אתכם במסלול הישיר לדרכון שמגיע לכם. בדיקת הזכאות הראשונית שלנו ניתנת בחינם וללא התחייבות, כך שאם טרם מימשתם את זכותכם להוציא דרכון רומני – עכשיו זה הזמן שלכם לצאת לדרך.