אם גם אתם שוקלים להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית, ודאי תהיתם אם לצד הזכויות ישנן גם חובות שכל אזרח מקבל על עצמו. ריכזנו עבורכם את כל התשובות על השאלות הנפוצות בנושא.

צרו קשר עכשיו לבדיקת זכאות ללא עלות>>

היתרונות הבולטים שנלווים לקבלת אזרחות פורטוגלית, החל מהאפשרות להתגורר בכל מדינה באיחוד האירופי ועד ליכולת ללמוד ללא עלות במגוון מוסדות להשכלה גבוהה, הפכו אותה למבוקשת במיוחד בקרב רבים. מאחר שעדכון החוק הנוגע לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל פישט את התהליך עבור לא מעט ישראלים, רבים מהם כבר הגישו את הבקשה המאפשרת להם לקבל דרכון פורטוגלי.

אחת מהשאלות המרכזיות שמעלים אלה ששוקלים אם לעבור את התהליך היא "מה מצפה לי לאחר קבלת אזרחות פורטוגלית?" מטבע הדברים קיים עניין רב גם בחובות של מי שהופכים לאזרחי פורטוגל, במטרה להבין האם לבעלי אזרחות פורטוגלית חובות משמעותיות וכיצד הן באות לידי ביטוי אצל אנשים שהם גם אזרחי מדינת ישראל.

בתור מי שמקבלים מדי יום פניות רבות בנושא, ריכזנו עבורכם את 7 השאלות הנפוצות ביותר:

1. האם קבלת אזרחות פורטוגלית משפיעה על האזרחות הישראלית?
לא. אזרחות פורטוגלית לא מחייבת ויתור על אזרחות נוספת, כך שבאפשרותכם להחזיק בשתי האזרחויות בו זמנית.

2. האם מחזיקי דרכון פורטוגלי צריכים לשרת בצבא?
להבדיל מישראל, בפורטוגל גיוס לצבא הוא אינו חובה. כך שלקבלת אזרחות פורטוגלית חובות שונים, אך היא אינה מחייבת שירות בצבא הפורטוגלי.

3. האם בתור אזרח פורטוגל אצטרך לשלם מיסים?
אמנת המס בין פורטוגל לבין ישראל מונעת מצבים של כפל מיסים. כך שאם אתם עובדים בישראל וכבר שילמתם בה מיסים על הכנסותיכם, לא תצטרכו לשלם מיסים גם לפורטוגל אלא במצבים בהם אתם מחזיקים בבעלות על נכס למשל.

4. האם משתלם להשקיע בנכסים בפורטוגל אם אאלץ לשלם עליהם מס גם בתור מחזיק דרכון פורטוגלי?
כן, מסיבה פשוטה. אזרח ישראלי שרוכש נדל"ן בפורטוגל אך ברשותו גם אזרחות פורטוגלית, יצטרך לשלם מס לשלטונות הפורטוגליים ולא לאלה בישראל. מאחר שהמיסים בפורטוגל נמוכים יותר מאלה שבישראל, מדובר באפשרות רווחית בעבור כל מי שמעוניין להשקיע בנכס.

5. כיצד ממסים תושבים ישראליים שעבדו בפורטוגל?
משכורת בגין עבודה בפורטוגל תמוסה על ידי הרשויות המקומיות רק במקרים בהם העובד שהה בפורטוגל 183 ימים או למעלה מכך במהלך אותה השנה. במקרים של שהייה קצרה יותר, המיסוי יהיה בהתאם לחוקים בישראל. קיימים מקרים יוצאים מן הכלל, בהם למשל עובדי מחקר שיוצאים לעבודה בתחום שלהם, כך שמומלץ להתייעץ עם גורמים מקצועיים על מנת להבין את מעמדכם בנושא.

6. האם חובה עליי לנהוג בפורטוגל באמצעות רישיון נהיגה פורטוגלי?
בעלי אזרחות פורטוגלית צריכים להשתמש ברישיון נהיגה בינלאומי. אם אתם מתכננים לשהות בפורטוגל למעלה מחצי שנה, יהיה עליכם להמיר את הרישיון הישראלי לרישיון פורטוגלי.

7. האם יהיה עליי להצביע בבחירות?
בדומה למצב במדינות רבות אחרות, גם בפורטוגל קבלת אזרחות מגיעה יחד עם הזכות להשתתף בבחירות. תוכלו לממש את הזכות שלכם להצביע ולהשפיע בתור אזרחים פורטוגליים, אך אם אין לכם כוונה כזו לא תעמדו בפני קנס או סנקציה כלשהי.

לסיכום, כפי שוודאי נוכחתם לראות, להוצאת אזרחות פורטוגלית חובות נלווים שאינם מכבידים או מהווים מכשול מאף בחינה. הסטטוס החדש פותח בפני מחזיקי דרכון פורטוגלי אינספור דלתות, ואילו אמנת המס בינה לבין ישראל מייתרת את הצורך לדאוג בכל הנוגע להשלכות כספיות. אם יש לכם שאלות נוספות שמצריכות מענה, המומחים של פספורטוגו נמצאים כאן בשבילכם. נשמח לעמוד לשירותכם לאורך כל הדרך, מהרגע הראשון ועד לקבלת האזרחות הפורטוגלית שמגיעה לכם כחוק.