הדרך לדרכון פורטוגלי עוברת בהוכחת הזיקה המשפחתית לפורטוגל. כך תעברו את התהליך בהצלחה, בהתאם לכל הדרישות העדכניות

מדינות רבות מעוניינות בחיזוק הקשר עם אזרחיהן, לצד עידוד השתקעות מחודשת של תושבים שעזבו אותן. גם פורטוגל, כפי שכבר יודעים ישראלים רבים, מקדמת בברכה את אלה שעומדים בקריטריונים לקבלת אזרחות ודרכון פורטוגלי. מדובר בצאצאיהם של יהודים שגורשו מספרד או מפורטוגל, ולפי החוק משנת 2015 רשאים לחדש את אזרחותם הפורטוגלית. זאת, במידה ויוכח שהם אכן בעלי זיקה משפחתית ליהודים שעברו את תהליך הגירוש.

לדרכון פורטוגלי יתרונות רבים, בהם גם השתקעות במדינות אחרות שהן חלק מאיחוד האירופי, כך שמדובר בהזדמנות שרבים מעוניינים לנצל. הוצאת דרכון פורטוגלי פותחת בפני בעליו אפשרות לעבוד ברחבי אירופה, ללמוד בשכר לימוד מסובסד, לרכוש נדל”ן ולאלו החפצים בכך, להעתיק את מקום מגוריהם לכל יעד ברחבי אירופה לתקופות קצרות וארוכות.

השלבים המקדימים להנפקת דרכון פורטוגלי

זכאות לדרכון פורטוגלי מתחילה בקבלת אזרחות פורטוגלית. את תהליך קבלת האזרחות יכולים לעבור בוגרים מעל גיל 18, כאשר בשלב הראשון יש לקבל אישור עקרוני מטעם הקהילה היהודית בפורטוגל. האישור מעיד על כך שמעביר הפנייה הוא יהודי ספרדי, צאצא למשפחה של מגורשי ספרד או פורטוגל ובעל זיקה לקהילה היהודית הפורטוגלית.

הגירוש שילח המוני יהודים לגלות ברחבי העולם, כאשר לא כל המגורשים פנו מיד ועלו לישראל. ישנם כאלה שעברו ונדדו בין מדינות שונות בהן יוון, תורכיה, תימן ואפילו פולין, רוסיה וגרמניה. הפקת אזרחות פורטוגלית אם כן, יכולה להתאפשר גם עבור אלה שהוריהם או סביהם עלו לישראל ממדינות הרחוקות מרחק רב מספרד או מפורטוגל. הקריטריון המהותי הוא שבשלב מסוים הייתה המשפחה חלק מהקהילה בפורטוגל, ועקב כך ובשל יהדותה נאלצה לעזוב את ביתה.

לאחר קבלת אישור עקרוני הקהילה היהודית בפורטוגל ניתן להתקדם הלאה לשלבים הבאים. אלה כוללים קבלת אישור רשמי, הזמנת תעודת לידה ויושר, ולאחר מכן שליחת כל המסמכים למשרד הפנים בפורטוגל. לאחר קבלת תעודת לידה מממשלת פורטוגל, ניתן לגשת איתה לשגרירות פורטוגל, בישראל או בעולם, לצורך הוצאת תעודת אזרחות ודרכון פורטוגלי. 

הוכחת הקשר המשפחתי

הבעיה היא שרבים מתקשים לחצות את השלב הראשוני של הוכחת הזיקה המשפחתית לפורטוגל, בשל מחסור במסמכים רלוונטיים או מידע מספק על שורשי משפחתם. מגישי בקשות לקהילות היהודיות מתבקשים לצרף עצי משפחה מפורטים שכוללים תעודות ומידע משפחתי אישי שחוזר מספר דורות אחורה. מדובר במידע כגון תאריכי לידה ומקומות לידה, תאריכי נישואין ועוד. עצי המשפחה המוגשים נבדקים, ואלה הכוללים מידע חלקי הם בעלי סיכוי להידחות. כאשר מדובר במשפחות שעברו למדינות שרחוקות מספרד או מפורטוגל, עצי המשפחה אמורים להיות מפורטים עוד יותר.

מתקשים? פנו למומחים

תהליך אימות שורשים משפחתיים באופן עצמאי עשוי להיות ממושך. כדי להימנע מטעויות, מידע חלקי ובזבוז זמן יקר, תוכלו לפנות למומחים לתחום שיעשו עבורכם את העבודה. חברת פספורטוגו מתמחה בהוצאת דרכונים לצאצאי המגורשים. אנו מכירים היטב את החקיקה ובקיאים בהכנת תיקי בקשה בהתאם לתנאים לקבלת דרכון פורטוגלי למגורשי ספרד. בדיקות האימות שאנו מבצעים נעשות באמצעות גנאלוגים מקצועיים (חוקרי עצי משפחה). על ידי השוואת נתונים מול מאגרי מידע של הקהילה היהודית בספרד ופורטוגל, באפשרותנו לוודא את זכאותכם לדרכון פורטוגלי לפי הקריטריונים העדכניים. כמו כן, אם יש ברשותכם מסמכים ואתם מתקשים בשיוכם או בפענוחם, נוטריונים, עורכי דין ומתורגמנים מבית פספורטוגו ישמחו לעמוד לרשותכם. הפנייה באמצעות מומחים תאפשר לכם להוציא דרכון פורטוגלי באופן המהיר והפשוט ביותר וללא עיכובים.