הידעת? 1 מכל 2 ישראלים זכאים לאזרחות פורטוגלית.

הנתון יוצא הדופן הזה נחשף בשנת 2015, כאשר נודע על החוק הפורטוגלי המאפשר לצאצאי גירוש יהודי ספרד ופורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית. בשנים הראשונות, הישראלים התייחסו בחשדנות לחוק, שכן החוק המקביל בספרד הערים קשיים רבים על המבקשים, בנוסף לכך שחלון ההזדמנויות שלו היה קצר ונסגר באוקטובר 2019.

עם הזמן, התברר כי החוק הפורטוגלי נוח לאין שיעור בהשוואה לחוק הספרדי, וברגע שראשוני המתאזרחים הישראלים-פורטוגלים נופפו בדרכונם, נוצר ביקוש חסר תקדים. התיאבון לדרכון האירופאי גדל ככל שהתבררו אחוזי ההצלחה הגבוהים בהוצאתו ובמקביל לכך הישראלים הבינו את הכוח הגלום באזרחות של האיחוד האירופאי. כיום, זרם הבקשות המוגשות והמתקבלות הוא עצום!

צרו קשר לבדיקת זכאות ללא עלות

ישראלים שזכאיים לאזרחות בפורטוגל
1 מכל 2 ישראלים זכאים לאזרחות אירופאית בפורטוגל

מה מעניקה האזרחות הפורטוגלית לישראלים?

פורטוגל משתייכת לאיחוד האירופאי והוצאת דרכון פורטוגלי הינה בעצם הוצאת דרכון אירופאי לכל דבר ועניין, אשר מקנה לכם את כלל הזכויות בכל מדינות האיחוד.

בעלי אזרחות פורטוגלית ודרכון אירופאי יכולים ליהנות ממגורים, לימודים ותעסוקה בכל אחת מ-28 המדינות באירופה. המשמעות היא שאם אתם חושבים על מגורים באירופה, אינכם חייבים להשתקע בפורטוגל. תוכלו לגור בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי, וגם ללמוד או לעבוד בה ללא צורך באישור מיוחד (כמו ויזת סטודנט או ויזת עבודה).

הנה 5 ההטבות המרכזיות להן זכאים בעלי אזרחות אירופאית, על קצה המזלג:

1. לימודים בחינם או בסבסוד חלקי במיטב המוסדות האקדמיים בעולם

אם אתם אוחזים באזרחות אירופאית, אתם יכולים לכבוש את ספסלי האקדמיה וללמוד כל תואר שתחפצו בו במוסדות האקדמיים המובילים בתחומם. בנוסף, תיהנו מתנאי קבלה ומשכר לימוד מועדף, ובמדינות מסוימות אף מסיבסוד מלא – כלומר, לא תצטרכו להוציא כסף על השכלה גבוהה.

2. אפשרויות עבודה חוקיות במדינות רבות בעולם

דרכון אירופאי מאפשר לעבוד בכל 28 מדינות האיחוד ואף מקל על קבלת ויזת עבודה במדינות רבות ברחבי העולם. האפשרות לעבוד ללא היערכות מיוחדת ובצורה חוקית לחלוטין במדינות רבות כל כך, הינה זכות שיכולה לשנות את עתידכם המקצועי, אם ברילוקיישן או בהשתלמויות ברחבי העולם.

3. תנועה חופשית ב-185 מדינות

אוהבים לטייל? אתם חייבים דרכון אירופאי – אזרחות פורטוגלית תאפשר לכם לטייל באופן חופשי בלא פחות מ-185 מדינות. בין מדינות אלו נכללות מדינות כמו ארה”ב ואוסטרליה, אליהן תקבלו ויזת תייר אוטומטית, וגם מדינות שאסורות לכניסה לישראלים, כמו דובאי, אינדונזיה והאי באלי, שידועות במיוחד בשל אתרי המורשת העולמית שנמצאים בהן.

4. השקעה בנדל”ן מניב באירופה

מזה כמה שנים ששוק הנדל"ן האירופאי קורץ למשקיע הישראלי – תשואה גבוהה ומחירי בתים שווים לכל כיס הפכו את מדינות האיחוד להשקעה בטוחה ומניבה. עם דרכון פורטוגלי ואזרחות אירופאית תוכלו ליהנות מתנאים המוענקים לאזרחי האיחוד בלבד והופכים כל השקעה למשתלמת הרבה יותר!

5. "ביטוח" שעובר בצאצאות לדורי דורות

אם כל זה לא מספיק, אזרחות אירופאית היא רשת של ביטחון וביטוח אותו אתם מעבירים לילדיכם ולילדיהם. אם אתם לפני הקמת משפחה, זהו זמן נפלא שכן ילדיכם יקבלו את הדרכון אוטומטית עם לידתם, אך גם אם אתם כבר הורים אין זה מונע מכם ליהנות מאזרחות אירופאית כמשפחה, תוכלו להוציא אזרחות גם לילדים שלכם.

עכשיו רק נותר לברר האם אתם חלק מ-3.5 מיליון הישראלים ברי המזל. כיצד? עם המומחים של פספורטוגו כמובן!

אזרחות פורטוגלית-אירופאית - זכויות באירופה
אזרחות פורטוגלית-אירופאית מעניקה את כלל הזכויות באירופה

מי זכאי לדרכון פורטוגלי ואזרחות אירופאית?

החוק הפורטוגלי קובע כי מי שהינו צאצא למגורשי יהדות ספרד ופורטוגל, ולא משנה מאיזה צד או מאיזה דור – אימא או אבא, סבא או סבתא, וכן הלאה – זכאי לאזרחות פורטוגלית ודרכון אירופאי. הוכחת הזכאות מתבססת על שמות משפחה וארצות מוצא.

כלומר, אם שם משפחתכם מצוי בתוך הרשימה שפורסמה על ידי ממשלות ספרד ופורטוגל, או אם אתם או אחד מבני משפחתכם (גם דורות אחורה) הגיע לארץ ממרוקו, אלג'יריה, תוניסיה, לוב, מצרים, סוריה, טורקיה, לבנון, קפריסין, יוון, בולגריה, ספרד ויוגוסלביה לשעבר (על כל מדינותיה החדשות) – יש סבירות גבוהה שאתם זכאים לאזרחות הנכספת.

ממשלת פורטוגל מציבה רשימה של דרישות סף בסיסיות שאתם צריכים להציג על מנת להתחיל בהליך לקבלת דרכון פורטוגלי. הדרישות הינן:

*על המבקש להציג תעודת לידה

*על המבקש להיות יהודי

*על המבקש להציג תעודת יושר מהמשטרה ולהוכיח כי אינו בעל עבר פלילי

*על המבקש להיות מעל גיל 18

*המבקש נדרש להמציא אישור רשמי מהקהילה היהודית בפורטוגל אשר מוכיח זיקה לצאצאי המגורשים. זהו המסמך המכריע. במידה ותקבלו מסמך זה, הדרך להוצאת דרכון פורטוגלי סלולה בפניכם.

נשמע קל ופשוט נכון? איך אומרים – אל תנסו זאת בבית וגם לא בשגרירות פורטוגל, כי הוצאת אזרחות אירופאית היא לא משחק ילדים – היא עסק למומחים!

דרכון מוציאים רק עם המומחים

אומרים כי הזול עולה ביוקר ובמקרה של הוצאת דרכון אירופאי – אומרים זאת בצדק!

אמנם תנאי הסף שממשלת פורטוגל הציבה הינם נוחים וניתנים להשגה באופן עצמאי, אך ישראלים רבים אשר ניסו להוציא את הדרכון בכוחות עצמם, גילו כי ההליך הארוך מורכב ודורש השקעה של זמן, כסף רב ושליטה בשפה הפורטוגזית.

בסופו של דבר, קשה להימנע מפנייה לעורך דין ונוטריון אשר מומחים בנבכי הבירוקרטיה המקומית. הקשיים אשר יתגלו בדרך עלולים להוות מכשול לקבלת האזרחות והדרכון הפורטוגליים – החל מאיתור מסמכים שאבדו ונדרשים להוכחת הזיקה ועד לתעודות הנישואין והלידה, אותן יש לתרגם לפורטוגזית וכלה בידיעת ההליך אל מול הרשויות השונות ומשרדי הממשלה השונים.

כל טעות בכל מסמך ולו הזניח ביותר, עלולה לגרור את בקשתכם במסדרונות הבירוקרטיה הפורטוגלית. טעויות אלו ואחרות עלולות לעלות לכם בכסף רב, בעיכוב ולעיתים אף בשלילת הבקשה כולה.

לאור זאת, מובן שעדיף להתחיל את התהליך עם צוות מקצועי ואמין, המלווה אתכם מא' ועד פורטוגל, במקום לנסות להגיש את הבקשה לממשלת פורטוגל טלאי על טלאי ובסופו של דבר לחוות מפח נפש.

דגל פורטוגל האיחוד האירופאי
פורטוגל חברה באיחוד האירופאי מזה 34 שנים
 

בשנים האחרונות צצו כמרגריטות לאחר הסיאסטה, חברות רבות המטפלות בבקשות והליכים של ישראלים מול ממשלת פורטוגל. פספורטוגו נבדלת מחברות רבות בכך שלחברה מוניטין של מעל ל-30 שנה- מהחברות הוותיקות, המוערכות ובעלות אחוזי הצלחה גבוהים וזאת תודות למערך העצום אותו אנו מפעילים בפריסה בינלאומית.

במשרדינו בישראל ובפורטוגל עובדים 150 מוחות אשר מומחים בתחום הוצאת אזרחות אירופאית, ביניהם 15 עורכי דין ונוטריונים, חוקרי שורשים ויועצי אזרחויות. אנו מטפלים בכם משלב בדיקת הזכאות ועד לקבלת הדרכון הנוסף.

ברשותנו מחלקות רבות שכל אחת מהן מטפלת בשלב ספציפי בבקשה שלכם – החל ממחלקת גניאולוגיה שנועדה לאתר ולנתח את אילן היוחסין שלכם כדי להוכיח את זכאותכם ועד למחלקות ועורכי דין המתמחים בהוצאת דרכון פורטוגלי ואזרחות פורטגלית, היושבים בפורטו ומטפלים בבקשתכם אל מול המוסדות הרלוונטיים בפורטוגל.

לכן, כשאתם בוחרים בפספורטוגו, אתם בוחרים בביטחון שבקבלת הדרכון.
לא יכולים לחכות? בדקו זכאות בחינם כבר עכשיו בטופס מטה >>