האם ילדים להורים בעלי אזרחות ספרדית או פורטוגלית מקבלים אזרחות אוטומטית, ומהו הדין לגבי בני הזוג? ריכזנו עבורכם את כל התשובות על התהליך.

לפני כמה מאות שנים עברה יהדות ספרד טלטלה איומה. גירוש יהודי ספרד, קהילה מיוחדת, משכילה ופעילה, היווה מכה קשה ליהודים ובדיעבד, גם לספרד עצמה. על אותו בסיס היסטורי, ניתן כיום להגיש בקשה לדרכון ספרדי או דרכון פורטוגלי למגורשי ספרד.

מעוניינים לבדוק זכאות בחינם? צרו קשר >>

הגשת הבקשה לדרכון ספרדי או פורטוגלי נעשית על סמך הוכחת הקשר למגורשי ספרד ופורטוגל, באמצעות מסמכים ותעודות מתאימות.

ישראלים שפונים להליך בדיקת זכאותם לאזרחות ספרדית, מעוניינים במקרים רבים לעבור את התהליך יחד עם כל התא המשפחתי שלהם. גם מי שאינו שוקל מעבר לאירופה, לימודים בחו”ל או השקעה בנדל”ן מעבר לים, בוחר להחזיק באזרחות ובדרכון עבור היתרונות שהוא יכול להעניק בעתיד וכמובן לדור ההמשך.

האם ילדים אכן מקבלים אזרחות באופן אוטומטי בזכות הוריהם?

ילדים שנולדים לאחר קבלת האזרחות עבור הוריהם אכן יקבלו אותה באופן אוטומטי, בתשלום אגרה סמלית בלבד. עם זאת, עבור שאר הילדים ההליך אינו אוטומטי, ועל ההורים להגיש בקשה עבור כל אחד מהילדים באופן נפרד. לכן, המלצת עורכי הדין של פספורטוגו עבור מי שמעוניין להתחיל בהליך קבלת אזרחות פורטוגלית או ספרדית היא לעשות זאת עבור כל המשפחה. הבקשה לקבלת דרכון אירופאי לילדים מתחת לגיל 18 נעשית על ידי ההורים, ואילו ילדים בגירים מגישים את הבקשה לאזרחות בעצמם.

ומה לגבי בני זוג?

הזכאות לאזרחות אינה עוברת בין בני זוג. כך שאם אחד מהצדדים הוא בעל אזרחות ספרדית או פורטוגלית, אין הדבר מעניק אזרחות אוטומטית לצד השני.

עם זאת, לאחר קבלת האזרחות עבור אחד הצדדים, יקבל בן הזוג השני אישור שהייה ועבודה באירופה. כמו כן, הוא יוכל להגיש בקשה לאזרחות לאחר מספר שנות מגורים באירופה.

שינויים ועדכונים בחוק הספרדי

לפני שאתם רצים עם כל המשפחה אל המסע לדרכון ספרדי, נעדכנכם כי החוק המאפשר לצאצאי יהדות ספרד ופורטוגל לקבל אזרחות ספרדית פג תוקפו באוקטובר 2019, אך אין אלו חדשות רעות כלל וכלל!

החוק הפורטוגלי חל על כלל צאצאי יהדות האי האברי, למעשה הזכאות לאזרחות פורטוגלית ולאזרחות ספרדית הינה זהה. נכון להיום החוק בתוקף לזמן בלתי מוגבל.

אמנם החוק הפורטוגלי אינו מאפשר לקטינים מתחת לגיל 18 להגיש בקשה לאזרחות, אך עורכי הדין שלנו בפספורטוגו מציעים לכם פתרון ומגישים את כל המשפחה יחד לקבלת האזרחות והדרכון הפורטוגליים.

רוצים להבטיח את עתיד ילדיכם? חלון ההזדמנויות הפורטוגלי פתוח בפניכם עם המומחים של פספורטוגו!
בואו עוד היום לבדיקת זכאות בחינם >>>