בשנים האחרונות ישראלים רבים מבינים כי הוצאת אזרחות פורטוגלית עבור מגיש בקשה רווק או יחיד היא הליך פשוט באופן יחסי. אך כמו שנאמר, "לא טוב היות האדם לבדו" – ולכן יש רבים המעוניינים להשיג דרכון פורטוגלי לבני זוג כדי ליהנות יחדיו מהאזרחות האירופאית המיוחלת.
אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר.



בשנת 2015 עבר חוק המאפשר לצאצאי מגורשי חצי האי האיברי – בו שוכנות ספרד ופורטוגל – להגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית, המעניקה לבעליה גם דרכון אירופאי יחד עם כל הזכויות הנלוות לאזרחי האיחוד. לדרכון הפורטוגלי יתרונות רבים – אפשרות לנוע בחופשיות בין כל 28 מדינות האיחוד, לעבוד בהן, להיכנס ללא ויזה ליותר מ-185 מדינות – וכל זאת בלי להזכיר את המסלולים האקדמיים המסובסדים הפתוחים בפני אזרחים פורטוגלים.

בעוד ישראלים רבים נוהרים אל האזרחות הנכספת, עולה השאלה המתבקשת: כיצד להעניק את כל הטוב של דרכון פורטוגלי לבני זוג, שאינם זכאים לדרכון?

דרכון פורטוגלי – כל המשפחה מרוויחה

מטבע הדברים, ישראלים  הזכאים לדרכון פורטוגלי ואזרחות אירופאית מעוניינים לדעת האם ביכולתם להעביר אותו אל בן\בת הזוג, וכמובן – גם לילדיהם.
ההשלכות עבור בן או בת הזוג, בין אם אתם גרים בארץ ובין אם אתם גרים בחו"ל, מגוונות ובעלות משמעות רבה: החל מהתור המקוצר עבור תושבי האיחוד בכניסה לאירופה, וכלה בזכויות סוציאליות מרחיקות לכת הנתונות לאזרחי האיחוד – שלא נתונות לבעלי מעמד של תושב האיחוד בלבד, לו זכאים בני הזוג של נושאי דרכון אירופאי. אם אתם גרים בישראל ומעוניינים לנסוע ליעדים אשר הגישה אליהם מותנית בוויזה לישראלים, או אינה אפשרית כלל, הדרכון האירופאי יפתח עבורכם את השער.
אולם כבני הזוג של בעלי הדרכון, במקרה הטוב תצטרכו ויזה, ובמקרה הרע תישלל מכם כניסה ליעד.

גם החיים באירופה קלים יותר עם דרכון פורטוגלי.
בתור בני הזוג של בעלי דרכון אירופאי, אתם זכאים למעמד תושב בלבד, ועל מנת לזכות במעמד זה תצטרכו לעבור תהליך ארוך של "תושבות": בזמן התהליך יש מדינות שבהן תתבקשו לצאת כל 3 חודשים מהאיחוד, גם אם ליום אחד בלבד, על מנת שלא תאבדו את מעמדכם החוקי.
בנוסף יהיה עליכם להמציא תעודות נישואין מתורגמות לשפת המדינה בחותמת אפוסטיל ובעלות של מאות שקלים, להביא תעודת יושר, להוכיח יכולת השתכרות מחוץ לאיחוד ולהראות מסמכי בנק המאשרים כי מצבכם הכלכלי עומד בדרישות התושבות.

תהליך התושבות משתנה ממדינה למדינה: הוא לוקח בין חודשים ספורים לשנה וגורר עלויות של כמה אלפי שקלים המשולמים לעורכי דין המסדירים את מעמדכם במדינה בה אתם רוצים לגור.
אך כבעלי דרכון אירופאי, כל התהליך הזה מתייתר בהיותכם זכאים לכל הזכויות מהן נהנה בן זוגכם כאזרח האיחוד: גישה חופשית אל מעל 185 מדינות בעולם, ללימודים ולעבודה באיחוד, להשקעות נדל"ן אטרקטיביות, ולתנאים סוציאליים מעולים בכל מדינה בה תבחרו לגור.

העולם פתוח בפניכם עם דרכון פורטוגלי העולם פתוח בפניכם עם דרכון פורטוגלי

דרכון פורטוגלי לבני זוג – מי זכאי?

קיבלתם את האישורים הנדרשים ואת הדרכון הפורטוגלי, אך אין זה אומר שבני\בנות זוגכם זכאים לדרכון, כיוון שהזכאות לקבלת האזרחות אינה עוברת באופן אוטומטי.
עם זאת, בן הזוג של מחזיק באזרחות פורטוגלית יהיה זכאי לקבל אישור עבודה ושהייה באירופה. בתום מספר שנות מגורים באירופה, במידת הצורך יוכל בן הזוג להגיש בקשה לאזרחות מתוקף מגורים.

אמנם הנישואים כשלעצמם אינם מספיקים על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית לבן זוג, אך על פי חוקי ההגירה של פורטוגל, תחת תנאים אלו אפשר להגיש בקשה מסודרת לדרכון פורטוגלי עבור בן הזוג.
כדי לעמוד בתנאים יש להוכיח באמצעות מסמכים מתורגמים כי בני הזוג התחתנו לפני למעלה משלוש שנים, וכי לצד שמעוניין לקבל אזרחות יש קשר לפורטוגל. 

דרכון פורטוגלי לבן/בת הזוג – התהליך

כיצד מגישים את הבקשה עבור בן זוג ללא שורשים ספרדיים?

חוקי ההגירה הפורטוגליים (על פי סעיף 3 של חוק הלאום הפורטוגלי) קובעים כי רק לאחר השלמת תהליך האזרוח של מגיש הבקשה המקורית (בעל הזכאות), ניתן יהיה להגיש את הבקשה לדרכון פורטוגלי של בן\בת זוגו – מתוקף היותם נשואים כחוק במדינת המוצא.

החוק הפורטוגלי עבור בני זוג מציב את התנאי שבני הזוג צריכים להיות נשואים מעל 3 שנים, ולגבות זאת במסמכים תקפים המתורגמים לפורטוגזית על ידי אפוסטיל מורשה המוכר על ידי ממשלת פורטוגל.


ממריאים יחד אל החלום האירופאי ממריאים יחד אל החלום האירופאי

נשמע קל? שלא תטעו. כמו בזוגיות, גם התהליך הזה דורש עבודה.
מומלץ להצטייד במשרד שיחסוך לכם זמן וטרחה בירוקרטית מול שלטונות פורטוגל לאורך כל הדרך.

בפספורטוגו אנו מתמחים לא רק בהוצאת דרכון עבור בעלי הזכאות אלא גם עבור המשפחה כולה, ובפרט לבן או לבת הזוג.
אנו מלווים את המבקשים ומסייעים להם מא' ועד פורטוגל, גם במצבים בהם ישנו חוסר במסמכים או כשקיים צורך בתרגום וחותמות אפוסטיל ייחודיות. לפספורטוגו סניף בפורטו שבפורטוגל הנמצא בצמידות למשרד הפנים הפורטוגלי, בו אנו מעסיקים עורכי דין מקומיים שעובדים מולנו באופן רציף בהליכי קבלת דרכון פורטוגלי לכם ולבני זוגכם.

אין ספק שמשתלם להיות אזרח האיחוד האירופאי – אך טובים השניים מן האחד!
לתחילת ההליך אשר יקנה לכם ולבני זוגכם את הדרכון הנכסף, בדקו זכאות חינם בטופס מטה >>