הצטרפותה של רומניה לאיחוד האירופי הפכה את האזרחות הרומנית למבוקשת במיוחד. כך תוודאו אם גם לכם יש זכאות לדרכון רומני

דרכון רומני הפך למבוקש מאד בשנים האחרונות, כאשר אחת מהסיבות העיקריות לכך היא הצטרפותה של רומניה לאיחוד האירופי. זכאות לדרכון רומני, הניתנת לבעלי אזרחות רומנית, מעניקה לבעליה לא מעט יתרונות בהם היכולת להתגורר, לעבוד, להשקיע בנדל"ן וללמוד במוסדות רבים ברחבי אירופה. כך שעבור רבים, כשמדובר על דרכון רומני , זכאות לדרכון כזה היא הפתח לחופש כלכלי, קפיצה ברמת החיים ויכולת ליהנות מאין ספור יתרונות פוטנציאליים אפילו אם מרכז חייכם נותר בישראל.

זכאות לדרכון רומני 

דרכון רומני הוא נגזרת של אזרחות רומנית והדרך לשם, כפי שמגלים רבים, עלולה להיות מורכבת מכמה בחינות. כאשר אתם ניצבים בתחילת הדרך להוצאת דרכון רומני זכאות עשויה להיות המכשול הראשון. הליך בירור הזכאות עלול להצריך מכם איתור מסמכים שונים ולערב אנשי מקצוע רבים בישראל וברומניה, כך שמומלץ לפנות אל חברה שתוכל לרכז עבורכם את כל התהליך במקום אחד. 

מי נחשבים לבעלי זכאות לדרכון רומני על פי החקיקה העדכנית? כיום מדובר על מספר קבוצות עיקריות:

1. מי שנולדו ברומניה ולא איבדו את אזרחותם, והצאצאים של בעלי אזרחות רומנית. בקבוצה זו נמצאים מי שעזבו את רומניה ולא ויתרו על אזרחותם תוך כדי התהליך. במקרה כזה, תהליך קבלת אזרחות רומנית יהיה הפשוט מבין השלושה המוצגים.

2. מי שנולדו ברומניה ואיבדו את אזרחותם. במקרים כאלה, כשמדובר על קבלת דרכון רומני זכאות תיבחן לפי החוק הרומני – כפי שהיה נהוג באותה תקופה. תהליך זכאות לדרכון רומני המתייחס למי שאיבדו את אזרחותם עשוי להצריך איתור והצגה של מסמכים שונים, ולכן עשוי להיות מורכב יותר. עם זאת, הזכאות תקפה גם עבור צאצאיהם.

3. מי שנולדו בין השנים 1918 ו-1940 באזורים של מולדובה ואוקראינה שהיו אז תחת שליטה של רומניה, כולל צאצאיהם. גם כאן, בכל הנוגע לקבלת דרכון רומני זכאות תסתמך על מסמכים ותיעוד, ולכן תחייב בחלק מהמקרים פנייה לגורמים ברומניה.

אני חושב שאני זכאי לקבל דרכון רומני, איך מתקדמים?

הדרך לדרכון רומני מתחילה בקבלת אזרחות רומנית, ולכן מחייבת אישור של הרשויות ברומניה שאתם אכן מתאימים לאחת מהקבוצות שהוזכרו בסעיף הקודם. הזכאות מתבססת על בדיקות ומסמכים שונים, ולכן מצריכה הגשת תעודות רלוונטיות (תעודות לידה, תעודות נישואין וכדומה) שצריכות להיות מתורגמות לרומנית ולקבל אישור נוטריוני וחותמת אפוסטיל. במקרים שנחשבים למורכבים יותר, הפונים יזדקקו למסמכים נוספים שיוכלו לבסס את בקשתם. 

עם סיום תהליך ארגון כלל המסמכים הנדרשים, תרגומם ואישורם, יש למלא בשפה הרומנית את הטפסים המיועדים לקבלת אזרחות ולהגיש אותם בשגרירות רומניה בישראל. בשלב הבא המסמכים יעברו אל משרד המשפטים הרומני, ואם יקבלו את כלל האישורים תתבקשו להגיע לשגרירות לטקס השבעה שיכלול את הקראת השבועה הרומנית ומענה על מספר שאלות ברומנית שיבדקו שליטה בסיסית בשפה. מעבר של כל השלבים יזכה אתכם באזרחות רומנית, שלאחריה ניתן יהיה להוציא דרכון רומני.

מדוע רבים פונים אל אנשי מקצוע לצורך קבלת עזרה?

דיוק הוא מילת המפתח בכל הנוגע להשלמת התהליך המורכב וקבלת אזרחות רומנית. לאור גל הפונים המעוניינים בדרכון רומני חידדו הרשויות הרומניות את הדרישות, וכיום נדרש יותר מתמיד תיק בקשה מלא ומפורט, התאמה בין המסמכים הנחוצים ומילוי תקין של הטופס בשפה הרומנית. מאחר שרבים אינם מכירים את הדרישות ומתקשים במציאת התיעוד הרלוונטי, הם מוצאים את עצמם מבזבזים זמן וכסף על פנייה לגורמים שונים שלעיתים מסתיימת ללא תוצאות. 

בפספורטוגו אנו מאפשרים ללקוחותינו לעבור תהליך קבלת דרכון רומני פשוט ויעיל, על ידי ריכוז כלל הגורמים הנדרשים במקום אחד וליווי צמוד לאורך כל הדרך – מרגע בחינת הזכאות ועד לקבלת הדרכון בפועל. ההיכרות והעבודה הצמודה שלנו עם גורמים ברומניה מאפשרת לנו לחסוך ללקוחות זמן יקר ולהימנע מעלויות נוספות, תוך בדיקת זכאות ללא עלות והבטחה להחזר כספי במידה ולא ימצאו מסמכים מזכים. בשנים האחרונות, אזרחות נוספת הפכה לתעודת ביטוח שאי אפשר לסרב לה, ולמפתח לשקט נפשי, תעסוקתי וכלכלי עבור ישראלים רבים. כך שאם גם אתם מעוניינים להצטרף ל"מועדון" של האוחזים בדרכון רומני, עכשיו זו ההזדמנות שלכם לעשות זאת. אתם מוזמנים לפנות אלינו לבחינת זכאותכם בחינם.