בארבע השנים האחרונות, אנו עדים לגידול משמעותי בביקוש להוצאת דרכון פורטוגלי. כאשר יצא החוק בפברואר 2015, בעקבות החוק הספרדי, לא הייתה היענות רבה מדי. אך מאז שהישראלים הראשונים הגישו בקשה וגם זכו לקבל את האזרחות והדרכון הפורטוגליים, אלפים נוהרים בעקבותיהם. הסיבות לכך הן רבות, ובראשן ההבנה שההליך פשוט למדי, אינו יקר באופן יחסי לתהליכי אזרחות אחרים בעולם ואחוזי ההצלחה גבוהים.

כאשר חוקקה ממשלת ספרד את החוק הספרדי, התנאים היו מרתיעים למדי והרחיקו ישראלים רבים מהמחשבה על אזרחות ספרדית: דרישה בסיסית של ידיעת השפה הספרדית, מבחנים בהיסטוריה ותרבות, הגעה פיזית כדי להישבע בפני מלך ספרד ועוד, הרחיקו את חלום הדרכון האירופאי. החוק הפורטוגלי אטרקטיבי יותר מהחוק הספרדי, בעיקר משום שאין בו סעיפים אשר מאלצים את מגיש הבקשה להיבחן כלל. אם כך, אין זה פלא שאלפים כבר נהנים היום מדרכון פורטוגלי ואזרחות אירופאית, בעוד שאין ישראלים רבים כל כך שזכו לקבל דרכון ספרדי.

ככל שיותר ישראלים מגישים את הבקשה לאזרחות הפורטוגלית, וככל שסיפורי ההצלחה מתווספים, כך ישראלים רבים יותר מקבלים "תיאבון" וקופצים על המציאה. ואכן מדובר במציאה. אתם יושבים בבית, והמקצוענים שלנו עושים עבורכם את העבודה הבירוקרטית הסבוכה. כל שנותר לכם הוא להמתין בסבלנות בין שנה וחצי לשנתיים, ואנחנו כבר נתווה את דרככם הבטוחה לאזרחות.

רוצה לבדוק זכאות? ליצירת קשר >>

דרכון פורטוגלי ואזרחות פורטוגלית

2019- גידול מתמיד בביקוש לאזרחות פורטוגלית ודרכון אירופאי

היסטוריה על קצה המזלג – גירוש יהדות ספרד

בואו נרענן קצת את הזיכרון משיעורי ההיסטוריה בתיכון ונדבר על הרקע ההיסטורי שבעקבותיו נולדו החוק הספרדי והחוק הפורטוגלי. המושג 'גירוש יהודי ספרד' מוכר בכל בית ישראלי, אך מה הקשר של פורטוגל לאירוע ההיסטורי הזה?

בשנת 1492 בעת שמלך ספרד חתם על הצו לגירוש היהודים מארצו, מנתה קהילת יהודי פורטוגל כ-30 אלף נפש. בעקבות גירוש יהודי ספרד, עשרות אלפי יהודים ברחו לפורטוגל השכנה וכך אוכלוסיית היהודים בפורטוגל גדלה בין לילה. ההערכות הן, שבאותה העת, מנתה הקהילה היהודית בפורטוגל כ-70,000 יהודים שהיוו כ-10% מכלל אוכלוסיית פורטוגל.

בשנת 1496, ארבע שנים לאחר גירוש היהודים מספרד, התחתנו מלך פורטוגל וביתם של מלך ומלכת ספרד. בעקבות ברית נישואים זו ותחת לחץ שהפעילו מלכי ספרד, נדרש מלך פורטוגל מנואל ה-1 לגרש את היהודים מממלכתו. מנואל, שלא היה מעוניין לוותר על יועציו המוכשרים שרבים מהם היו יהודים, איפשר לרבים מהם להישאר בפורטוגל בתנאי שיסכימו להמיר את דתם לנצרות. ואכן, יהודים רבים המירו את דתם לנצרות וחיו בפורטוגל כאנוסים.

בשנת 1506, נעשו פרעות ביהודים ורבים מהם ברחו לקהילות שונות בארצות השכנות. אלפים ברחו למדינות צפון אפריקה השונות, חלק ברחו למדינות הבלקן ודרום מזרח אירופה, ואחרים ברחו למדינות צפון אירופה. משיעור היסטוריה קצר זה, אנו מבינים את הקשר ההיסטורי שבזכותו נולד החוק הפורטוגלי ולכן רבים מכם זכאים לדרכון פורטוגלי ואזרחות אירופאית.

הקהילה היהודית בפורטוגל - יהדות פורטוגל

1492-1497: הקהילה היהודית בפורטוגל מהווה כ-10% מכלל האוכלוסייה הפורטוגלית

זכאות לדרכון פורטוגלי – האם גם אתם זכאים?

על פי החוק הפורטוגלי, כ-3.5 מיליון ישראלים הם בעלי פוטנציאל לקבלת אזרחות פורטוגלית, והוא מתבסס על רשימה של שמות משפחה וארצות מוצא. על פי עיקרון זה, אם שם משפחתכם מצוי בתוך הרשימה שפורסמה על ידי ממשלות ספרד ופורטוגל, אתם זכאים לאזרחות ולדרכון. אם אתם צאצאים ליוצאי מדינות צפון אפריקה כגון מרוקו, אלג'יריה, תוניסיה, לוב ומצרים ואם אתם נצר למדינות יוגוסלביה לשעבר, ליוון, לבולגריה או לטורקיה, הנכם זכאים לדרכון פורטוגלי.

ממשלת פורטוגל מציבה רשימה של 5 דרישות סף בסיסיות על מנת שתוכלו להתחיל בהליך לקבלת דרכון פורטוגלי:

  1. יש להציג תעודת לידה.
  2. על המבקש להיות יהודי.
  3. יש להציג תעודת יושר מהמשטרה ולהוכיח כי למבקש אין עבר פלילי.
  4. על המבקש להיות מעל גיל 18. במידה וקיבלתם אזרחות, תוכלו להוציא לילדכם הקטין דרכון פורטוגלי בהליך נפרד, הכל בהתאם לתנאי החוק.
  5. הקהילה היהודית בפורטוגל צריכה לאשר את זכאותו של המבקש, באמצעות אישור רשמי המוכיח זיקה ליהדות פורטוגל. זהו המסמך המכריע. במידה ותקבלו מסמך זה, הדרך להוצאת דרכון פורטוגלי סלולה בפניכם.

דרכון אירופאי מא' ועד פורטוגל

ההליך לקבלת דרכון פורטוגלי הינו מהפשוטים שיש בהשוואה לכלל המדינות אשר מציעות התאזרחות. עם זאת, תהיה זו טעות לחשוב שלעמוד לבד אל מול הרשויות השונות בישראל, ובמדינה זרה ללא עזרה מקצועית, תהיה הבחירה הנבונה. כל מבקש דרכון אשר יבחר לעבור את התהליך באופן עצמאי, ייפגש עם מסדרונות הבירוקרטיה הרבים והמסורבלים, יאלץ להוציא כספים על נסיעות הלוך חזור לפורטוגל, להיעדר מהעבודה ימים רבים ואיש אינו ערב לו כי התוצאות תהיינה חיוביות בסוף הדרך.

לשם כך, הקמנו את חברת פספורטוגו – המתמחה בהוצאת דרכונים אירופאיים לישראלים. ברשותנו מחלקה שלמה של מקצוענים בתחום, אשר ילוו אתכם בדרך הקלה והנוחה ביותר אל האזרחות האירופאית. בשלב הראשון, המחלקה הגנאלוגית שלנו תבדוק עבורכם האם שם המשפחה שלכם כלול ברשימת השמות הזכאים. זוהי בדיקה חשובה מאוד, מכיוון שיש שמות משפחה רבים שאינם נמצאים ברשימה השמית שפורסמה, ועדיין זכאים לאזרחות. חשוב לציין, שגם אם שיניתם את שמכם לשם ישראלי, אם ברשותכם ניירת מתאימה שמוכיחה את השם המקורי, גם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי.

לאחר הפגישה הראשונה שבה נקבע אם הנכם זכאים, נעבור יחד אתכם על כל שלבי התהליך, נארגן את המסמכים הדרושים ולבסוף נגיש את הבקשה לקהילה היהודית ולאחר מכן גם לממשלת פורטוגל.

חשוב לציין – אינכם צריכים לעשות דבר! אנחנו עובדים בשבילכם לכל אורך הדרך!

השלבים בממשלת פורטוגל עד הדרכון המיוחל

במשרד הפנים הפורטוגלי, הבקשה שלכם תעבור מספר שלבים עד להחלטה הסופית המאשרת את הנפקת תעודת הלידה הפורטוגלית שלכם, איתה תנפיקו בהמשך את תעודת הזהות והדרכון הפורטוגליים.

ואלו 8 השלבים שבקשתכם עוברת:

  1. הבקשה מתקבלת בממשלת פורטוגל.
  2. ההליך מתחיל לאחר שהבקשה עוברת בחינה ראשונה.
  3. בחינה של תעודת היושר על ידי משטרת פורטוגל ואישור על כך שאין עבר פלילי.
  4. בדיקת כל המסמכים הנלווים לבקשת האזרחות.
  5. בדיקת כל התנאים הדרושים לקבלת האזרחות.
  6. החלטה סופית על קבלת האזרחות הפורטוגלית.
  7. רישום הבקשה והנפקת תעודת לידה פורטוגלית.
  8. הוצאת תעודת זהות ודרכון פורטוגליים (בשגרירות פורטוגל).

זכאות לדרכון פורטוגלי

איתכם מבדיקת הזכאות הראשונית ועד לקבלת הדרכון הפורטוגלי

היתרונות בדרכון פורטוגלי

לאחר סיום התהליך תוכלו ליהנות מיתרונות משמעותיים המגיעים לכל אזרח מן המניין באיחוד האירופאי.

הנה 7 הזכויות שתהנו מהם כתושבי האיחוד –

1. מגורים ומחייה באיחוד

בעלי אזרחות פורטוגלית שהנפיקו דרכון אירופאי יכולים ליהנות ממגורים, לימודים ואפיקי תעסוקה בכל אחת מ-28 מדינות האיחוד. המשמעות היא שאם אתם חושבים על מגורים בחו”ל, אינכם חייבים להשתקע בפורטוגל. תוכלו להגר אל כל אחת ממדינות האיחוד האירופי, וגם ללמוד או לעבוד בה ללא צורך באישור מיוחד (כמו ויזת סטודנט או ויזת עבודה).

2. לימודים מסובסדים באירופה

אזרחי האיחוד האירופי יכולים ללמוד לתואר ראשון או לתארים מתקדמים במוסדות האקדמיים המובילים בתחומם, תוך שהם נהנים מתנאי קבלה ומשכר לימוד מועדף ולעיתים הסיבסוד עבורם הינו מלא, כלומר – לימודים ללא עלות שכר לימוד.

3. עבודה חוקית ברחבי העולם

דרכון אירופאי מאפשר לעבוד במגוון ארצות, בתוך אירופה ומחוץ לה, עכשיו או בעתיד. היכולת לעבוד במדינה זרה ללא שום בעיה ותוך קבלת כל הזכויות של אזרחי המקום היא זכות ששמורה למעטים. מסיבה זו, בעלות על דרכון נוסף מעניקה רוגע נפשי ומגן כלכלי בכל שלב בחיים, גם לצעירים אחרי צבא וגם למשפחות שרוצות להתפתח במקום חדש. אפילו במדינות בעלי חוקים נוקשים, כמו למשל ארצות הברית, אזרחי האיחוד זוכים להקלות בקבלת האישור הנכסף.

4. תנועה חופשית ל-185 מדינות

לאלו מכם שהם אנשי העולם הגדול, אוהבים לטייל ומרגישים שהעולם הוא כפר גלובלי, אזרחות פורטוגלית תאפשר לכם לטייל ללא צורך בויזה בלא פחות מ-185 מדינות. בין מדינות אלו נכללות מדינות כמו ארה”ב ואוסטרליה, אליהן תקבלו ויזת תייר אוטומטית, וגם מדינות שאסורות לכניסה לישראלים, כמו דובאי, אינדונזיה ובאלי, שידועות במיוחד בשל הטבע יוצא הדופן שנמצא בגבולותיהן.

5. ניסיון תעסוקתי בינלאומי

גם אם אינכם מתכוונים לעבור לחו”ל באופן קבוע, עבודה באירופה יכולה להוות פתח לזינוק בקריירה שלכם. מדובר בהזדמנות מעולה לזכות בניסיון יוצא דופן ולהרוויח קורות חיים מרשימים בשובכם לארץ. עבור בעלי עסקים זהו פתח ליצור קשרים עם חברות אחרות, לחסוך בהוצאות מס ועוד.

6. השקעה בנדל”ן מניב

אם בעבר ישראלים רבים יכלו ליהנות מהכנסה פאסיבית באמצעות השקעה בנדל”ן, כיום האטרקטיביות של שוק הדירות להשקעה נמצאת בצניחה. במצב כזה, השקעה בנדל”ן בחו”ל היא אפיק שהולך ונעשה פופולארי, בייחוד בתנאים שמוענקים לאזרחי המדינה בה משקיעים.

7. תעודת ביטוח לדורי דורות

קבלת אזרחות פורטוגלית היא למעשה פוליסה שנשארת במשפחה מרגע הוצאתה ולדורי דורות. אלו מכם שיתאזרחו לפני שיוולדו להם ילדים- יעניקו להם אזרחות אירופאית באופן אוטומטי. לאלו מכם שכבר יש ילדים, תוכלו להגיש בקשה עבורם בהתאם לתנאי החוק, וכך הילדים שלהם כבר יקבלו את האזרחות בירושה.

העיר פורטוגל

"בין המדינות העשירות והמתקדמות בעולם". טיילו בדובאי עם דרכון אירופאי

דרכון פורטוגלי – 'תעודת ביטחון' לעתיד!

כאמור, להוצאת דרכון פורטוגלי יתרונות רבים, שהעיקרי שבהם הוא שהזכויות המוענקות למחזיקים בו אינן מוגבלות בזמן. מכאן, גם אם אינכם מתכננים כרגע שינוי בחייכם – זהו פתח לקבלת ביטחון משמעותי בעתיד. עבור ילדיכם הצעירים מדובר בהזדמנות לממש את שאיפותיהם אחרי הצבא או במהלך הלימודים, וגם אם היה לכם חלום לשנות אווירה דווקא עם היציאה לגמלאות – תוכלו לממש אותו. מדובר ב'תעודת ביטוח' שניתנת להנפקה עכשיו, כדי לזכות ביכולת להגשים חלומות גדולים בהמשך.

ההחלטה לעבור תהליך להוצאת אזרחות פורטוגלית היא החלטה אחראית שרבים מבצעים כדי לדאוג לבני משפחתם, בייחוד במציאות מאתגרת מבחינה כלכלית וביטחונית. כדי לוודא שהוא גם יסתיים בהצלחה, מומלץ שלא להגיע אליו ללא היערכות נכונה.

אזרחות אירופאית: תעודת ביטוח לדורות הבאים
אזרחות אירופאית: תעודת ביטוח לדורות הבאים

אם אינכם בטוחים שיש ברשותכם את כל המסמכים הנחוצים, אם אתם זקוקים לעזרה בתרגומם או בהכנת עץ שורשים משפחתי, חשוב שתפנו למומחים.

בפספורטוגו אנו מתמחים בבדיקת זכאות (ללא עלות) עבור לקוחותינו. בזכות אחוזי ההצלחה הגבוהים, אנו מתחייבים להחזר כספי מלא במידה ולא יתקבל אישור מהקהילה היהודית. לא אושרת- לא שילמת! כמו כן, נלווה אתכם בהכנת תיקי בקשה בהתאם לחקיקה העדכנית. נוטריונים, מתורגמנים וגנאולוגים מקצועיים ישמחו לקחת אתכם את כל הדרך, עד להשלמת התהליך לקבלת הדרכון הנכסף.

הורידו את מדריך המלא של פספורטוגו להוצאת אזרחות פורטוגלית-אירופאית >>>

Facebook
WhatsApp
Email
Print