צעירים בעלי אזרחות אירופאית מגלים שהדרך למוסדות ההשכלה הגבוהה יכולה להיות הרבה יותר ידידותית. הכירו את התנאים, העלויות והדרישות שהפכו דרכון אירופאי לתעודה המבוקשת ביותר בקרב סטודנטים

במציאות בה ישראלים רבים פועלים למימוש זכאותם לקבל דרכון אירופאי, ייתכן שכבר יצא לכם לשמוע על כמה מיתרונותיו. עבור חלק מהאנשים מדובר באפשרות למגורים ברחבי אירופה, אחרים רוצים לבחון באמצעותו אפשרויות תעסוקה, ויש מי שמעוניינים להתייחס אל הדרכון כאל תעודת ביטוח לכל דבר. בנוסף לכל היתרונות המרכזיים הללו, אזרחות אירופאית היא בעלת משקל משמעותי גם בהקשר ללימודים. למעשה, עבור סטודנטים שהם אזרחי מדינות האיחוד, כמו פורטוגל או ספרד לדוגמה, תקופת הלימודים יכולה להיראות אחרת כבר מהרגע הראשון. כיצד זה בא לידי ביטוי?

דרכון אירופאי לימודים ותנאי קבלה – מה חשוב לדעת?

הסטודנט הישראלי מגיע אל ספסל הלימודים בגיל מבוגר יותר מאשר סטודנטים בחו"ל, בין היתר בשל השירות הצבאי או הלאומי. המצב הזה גורם לכך שיש לו דרישות שונות בהקשרי עבודה ופרנסה, ובנוסף הוא גם מעוניין להימנע מבזבוז זמן. יוקר המחייה, דרישות קבלה גבוהות ותחרות רבה במקצועות המבוקשים, הם מכשולים נפוצים שמקשים על צעירים ישראליים לעשות את הצעד הראשון באקדמיה. במקביל, אצל סטודנטים בעלי דרכון אירופאי הלימודים נראים קצת אחרת.

ראשית, הליכי ההרשמה שלהם למוסדות הלימוד הם פשוטים יותר משל סטודנטים זרים, משום שהם אינם צריכים להתעסק עם ניירת ובירוקרטיה שרלוונטית למי שאינו בעל אזרחות אירופאית. סטודנטים בעלי אזרחות אירופאית לא נדרשים לוויזת סטודנט, ומי שאזרח אחת ממדינות האיחוד יכול ללמוד בכל יתר מדינות האיחוד האירופי ללא בעיה. שנית, כמו שיודע כל מי שניסה להתקבל למקצועות כמו רפואה כללית או וטרינריה, תנאי הקבלה בחלק מהמוסדות בחו"ל הם ידידותיים יותר ולכן סטודנטים ישראליים רבים מנסים את מזלם מחוץ לישראל אפילו אם הם אינם אזרחי האיחוד. בפועל, במקרים בהם ישנם מעט מקומות שמשוריינים לסטודנטים זרים, סיכויי הקבלה של מי שהוא אזרח האיחוד עשויים להיות גבוהים יותר.

אגב, חשוב לדעת שבניגוד להנחה הרווחת – לימודים בחו"ל לאו דווקא מחייבים ידיעת השפה המקומית. ישנם מסלולים שלומדים בהם סטודנטים רבים מרחבי העולם, ולכן כוללים הרצאות הנערכות בשפה האנגלית. כך שכדאי שתבחנו את האופציות שלכם בהתאם לתחום שמעניין אתכם.

ומה לגבי העלויות?

העלויות של לימודים בישראל הן לא מהגבוהות בעולם, אך עבור סטודנטים כל יכולת לחסוך היא כמובן משמעותית. מי שצריכים לעבור פסיכומטרי כמה פעמים או לשפר את ציוני הבגרויות, מוצאים את עצמם מבזבזים זמן וכסף עוד לפני הסמסטר הראשון, מה שגורם גם להוצאות הללו להתלוות לשקלול הסופי. כשמדובר בסטודנטים עם דרכון אירופאי לימודים יכולים להיראות משתלמים יותר, ולא רק מבחינת תהליכי הקבלה. ישנם מוסדות לימוד באירופה שמעניקים מלגות לסטודנטים בעלי דרכון אירופאי, וחלקם אף מציעים לימודים ללא עלות במסלולים מסוימים.

בנוסף, סטודנטים שיש להם אזרחות אירופאית יכולים לעבוד במהלך הלימודים ללא שום צורך באישור עבודה, וליהנות מתנאים סוציאליים בדומה לכל יתר תושבי המדינה בה הם מתגוררים. כך שאם תבחרו לעבוד במהלך הלימודים שלכם, לא תתקלו בבעיה.

רוצים לממש את הזכאות שלכם לקבל אזרחות אירופאית?

בשביל זה אנחנו כאן. ישראלים רבים זכאים להוציא אזרחות אירופאית ולקבל דרכון אירופאי, גם אם הם עצמם נולדו בישראל. בחלק מהמקרים מדובר בזכאות על בסיס בן משפחה שנולד בחבל ארץ שהיה בשליטת מדינה אחרת, כמו במקרה של רומניה, ובאחרים מדובר ברצון של מדינות מסוימות לתקן עוול היסטורי שנגרם לקהילה היהודית בעבר – כמו במקרה של ספרד ופורטוגל.

כשמדובר על דרכון אירופאי לימודים הם יתרון מרכזי שלא תרצו לוותר עליו – למענכם או למען ילדיכם. בפספורטוגו אנו מלווים ישראלים בכל גיל בדרך לקבלת אזרחות אירופאית. בדיקת הזכאות שלנו ניתנת ללא עלות, מובטח החזר כספי באי זכאות  והלקוחות שלנו זוכים לעבור את התהליך  באופן המהיר, הפשוט והנוח ביותר.