מי מאיתנו אינו חולם על רילוקיישן לאירופה?

קידום ופיתוח הקריירה לצד הריגוש שמציעים החיים באירופה.

רבים מאיתנו לא יזכו להגשים חלום זה.

  • מפאת תחום עיסוק
  • מפאת מחסום שפה
  • לרוב אין באפשרותנו לקבל אישור או ויזת עבודה מכל סיבה שהיא.

ישראלים אשר ניסו להוציא אשרת עבודה באחת ממדינות האיחוד, יודעים עד כמה קשה היא להשגה ואינה מובטחת כלל. חברות מבוססות באירופה אשר תרות אחר עובדים אינן תעשנה מאמץ להביא עובד מארץ זרה שלא ניחן בכישורים יוצאי דופן. למרות זאת, תופתעו לשמוע כי סיכוייכם להגשים את חלומכם, טובים מכפי שנדמה לכם.

שוק התעסוקה באיחוד האירופאי צמא למוחות חדשים ורעננים במגוון תחומים אשר מצויים בישראל בשפע ולרוב הדרכון הוא המכשול היחיד בינכם ובין שוק העבודה באיחוד האירופאי.

גירוש ספרד – מורשת הפותחת לכם דלתות

בשנת 2015 הביעה ממשלת ספרד את רצונה לתקן את העוול ההיסטורי שנעשה ליהודי ספרד במאה ה 15 והעבירה חוק המזכה את צאצאי גירוש ספרד באזרחות ודרכון. ממשלת פורטוגל לא התמהמה והציעה אף היא אזרחות ודרכון לצאצאי המגורשים. כל מי שמגיש בקשה ונמצא כי הוא צאצא ליהודים מגורשי ספרד, יכול להוציא דרכון אירופאי.

המשמעויות של דרכון אירופאי הינן מרחיקות לכת – עבודה, מגורים, רווחה ותנאים סוציאליים בכל מדינות האיחוד, כל מדינה ותנאיה שלה.

מדנמרק ועד איטליה – מה מצפה לכם כעובדים באירופה

האיחוד האירופאי ידוע בתנאיו הסוציאליים מרחיקי הלכת לעומת מדינות רבות בעולם. אין זה מקרי. במדינות האיחוד מכירים בחשיבות האדם ורווחתו ולא רואים בו אלמנט יצרני בלבד. מחקרים רבים מראים כי התל"ג לנפש במדינות האיחוד הינו גבוה לאין שיעור בהשוואה למדינות אשר אינן מספקות רשת רווחה מפותחת לעובד.

הנה טעימה קטנה מההטבות והזכויות להן תזכו כבעלי דרכון אירופאי, במדינות האיחוד השונות:

עובדה ידועה היא כי חופשת הלידה בישראל הינה מן הקצרות בעולם. באיחוד האירופאי מבינים את הצורך של האם הטרייה בחיבור עם הרך הנולד, לצד אבטחת זכויותיה ושכרה. באירלנד תזכה היולדת המאושרת ב-42 שבועות חופשת לידה בשכר, בעוד שבאוסטריה, דנמרק, צרפת, גרמניה וספרד תזכה היולדת למלוא שכרה במהלך כל חופשת הלידה. האבות באירופה אינם מקופחים. בפינלנד למשל, האב נהנה מחיבור עם ילדו בחופשת לידה בתשלום אשר נמשכת 45 שבועות שלמים!

חושבים שבישראל יש הרבה חגים וחופשים?

ובכן, בספרד תהנו מ-14 ימי חג בשכר מלא בכל המדינה, זאת לצד חגים נוספים הנחגגים בכל אוטונומיה וגם הם בשכר מלא. מיותר לציין שלימי חופש אלה מתווספים ימי החופשה שצברת ממקום עבודתך במהלך השנה.

שוודיה צרפת ודנמרק מציעות 25 ימי חופש בתשלום מן המעביד בשנה, זאת לצד ימי החופש בחגים הלאומיים.

לא נעים לאבד את עבודתך, אך חלילה ואיבדת, במדינות האיחוד תזכה לרשת ביטחון שתאפשר לך אורך רוח לקראת המשרה הבאה. למשל, בדנמרק תזכו ל-90% משכרכם למשך 104 שבועות.

חליתם בהולנד? לא נעים אך לא נורא – תוכלו לזכות ב-70% משכרכם למשך 104 שבועות שלמים!

נטו עבודה – מהו השכר הממוצע במדינות האיחוד?

הטבות שהדרכון האירופאי משיג עבורכם הן רבות ומגוונות, אך ברור לנו שהשורה התחתונה מעניינת אתכם לא פחות – מהו השכר שאני יכול לצפות לו כעובד שכיר במדינות האיחוד? אנו סבורים שטוב מראה עיניים, הנה מפה המראה לכם את השכר הממוצע במדינות האיחוד:
מפת משכורת ממוצעת באירופה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
התמונה נלקחה מאתר ויקיפדיה
 

חשוב לציין – לא רק אנשי הייטק, מהנדסים ורופאים בעלי מקצועות נחשקים זוכים להטבות ושכר, גם צעירים בעלי דרכון אירופאי שרוצים ללמוד ולעבוד או לשנות את שגרת חייהם. גם אם אין לכם הכשרה או תואר תוכלו למצוא הזדמנויות תעסוקה בעלות תנאים סוציאליים מצוינים ושכר הולם – ממכירות ועד מלצרות, העבודות המיועדות לצעירים משתלמות מאוד לסטודנט הישראלי הלומד באירופה והן מתווספות לסל ההטבות הניתנות לתנאי הקבלה ללימודים, מגורים ועוד.

רוצים לגור ולעבוד באירופה? תנו לנו לעבוד בשבילכם!

Passportogo – פותחים לכם דלת לעולם הגדול.